Şekeri Bırakma! Ölçülü Tüket!

Şekerin her geçen gün yeni bir haber ile karşılaşıyorum zararları, çocuklar üzerindeki olumsuz etkileri, kalbi ve böbrekler üzerindeki olumsuz etkisi, diyabet hastalarının gün geçtikçe yaş ortalamasının düştüğü, ve şekere dur diyemeyişimiz!

Şeker, şeker, şeker hayatımıza renk katan bizi krize sokan tatlı mı? Tatlı şeker! Hayatımızda günlük şeker tüketimi ne kadar olmalı biliyor muyuz? Hadi bir şokkkk yaşayın sadece 50 gr kadar olmalı.
Peki bunu nasıl bileceğiz ve hayatımızda şekere nasıl dur diyeceğiz? 1 küp şeker 4 gr oluyor buda demek oluyor ki günlük 12- 13 adet üstüne çıkmamalıyız ama yediğimiz bir çok gıdada biz bilmesek te şeker var.

 Çayı çok sevenler veya kahveyi günlük 4 çay içen birisi 3 şekerle içse bitirmiş oluyor bile buradan yola çıkarak kendinizi bir yoklayın bakalım günlük ne kadar şeker tüketiyorsunuz?

Çaya şeker atanlar, kahveyi şekerli tüketenler, meyvelerdeki şeker, bazı yemeklere bile katılan şekeri ölçülü kullanmayı öğrenmeliyiz! Şekeri hayatımızdan çıkarmamıza gerek yok ama ölçülü tüketim şart.

Ben daha öncede yazdım kendim ne bir diyetisyenim ne de bir beslenme uzmanı ama sofranintuzu blogumu açtığımda niyetim  kendi mutfağımda yaptıklarımı paylaşmak ve sadece yemek ve yemek yapmayı teşvik etmek ayrıntıları ile bilgilendirmek idi.

Sonradan verdiğim 2 yıl arada mutfağa dair yeni bilgiler edindikçe kendi mutfağımda yaptığım hataları gördüm kendimi düzeltmeden sadece tarif paylaşmam biraz anlamsız olurdu. bazı tarifleri olduğu gibi bırakıyor bazılarını ise ölçü olarak değiştirdiğimi yazıyor veya not bırakıyorum altına şekeri hayatında ölçülü kullanmak isteyenlere umarım bir faydam dokunur

Şeker ile maceramız artık çok farklı evde çikolata yapıyoruz içinde şeker yok, kek yapıyoruz şekerin yarısı yok veya pekmez veya esmer şeker, şerbet yerine pekmez kullanıyoruz, pastalara ve kurabiyelerle el atıyorum tabii. Kendi evimde şeker tüketimi şu anda yarı yarıya azaldı.

Yaklaşık 4 yıldır hayatımda şeker yok, hazır hiç bir içecek te tüketmiyorum, salep, her türlü kahve ve çay  bunların hiç birisinde şeker yok! tatlı ve pastalarda bazen yaptığım kaçamaklar oluyor o da sonrasında hemen üzerine tabii yeşil bir bardak çay oluyor veya limon lu su.


Şimdi birde kahve yanına gelen şekerli yiyecekler var demi? Var var! Onlara da tedbir aldım misafirlikte isem bihter çikolata varsa alıyorum yoksa nazikçe red ediyorum. Kendim ise bir kaç tarif ile yaklaşık olarak 15 gün aralarla kahve yanı için atıştırmalık yapıyorum misafirlerime ve kendime ama öyle sık tüketmiyorum. Sade tüketmek daha keyifli kahveyi.

Hazır gıdalar ise içinde mısır şurubu olmayanlardan tercih ediyorum hiç tüketmiyorum desem yeridir.

Şekersiz hayat zorluğu yok kekler aile olarak az şekerli tüketiliyor ama şikayet yok. Kurabiyeler en çok yaptıklarımdan ama onlarda şikayet yok şimdiki mutfak reformumuz ise şekerden sonra içecekler oluyor hep birlikte 3 çocukla birlikte onlara alternatif arayışlarım devam ediyor.

Birkaç alternatif içecek buldum yaptım hepsi çocuklara hitap etmiyor ama bir bardak kola tüketiminde günlük şeker ihtiyacının üstünde olduğunu bildiğim için tehlikenin de farkındayım bu yüzden en sağlıklı ve eski yöntemlerle yapılan sağlıklı lezzetler arayışım ve denemelerim devam ediyor.

Mutfağımda bir çok şeyi değiştirdim buna da şekerden başladım ben çok fazla şeker tüketen birisiydim tatlı krizine giren cinsten.

Şeker gerçekten çok ama çok tatlı bir gıda ama onu hayatımızda ölçülü kullanmayı öğrenirsek hayatımız boyunca bizimle olur öğrenemezsek bize ve sevdiklerimize eza olur.

Hayatınız şeker tadında olsun, sofranızdan sevdikleriniz hiç mi hiç eksik olmasın!

Yorumlar

Popüler Yayınlar