Bayram için bayatlamayan sıvı yağlı tuzlu kurabiye tarifi


Bayram geliyor bu tarifi hemen paylaşmak istiyorum öyle uzadı uzadıya malzeme listesi yok az malzemeli süper bir tuzlu kurabiye tarifi. Ramazanda kendimizi çok yormadan ibadetlerimizi aksatmayacak tarifler yapmamız çok daha önemli değil mi? Tuzlu kurabiyeyi hazırladım ben ramazanda da kullanmak için yaptım öncesinden. 

Neden mi? Bu tarif bayatlamıyor ve tabii buda benim işime geldi ramazan ayı sonuna doğru diğer tariflerde ekleyeceğim yanına.

Ramazan bayramı için bayatlamayan tuzlu kurabiye tarifi arayanlar buyursun:

Bayram için bayatlamayan en doğalı ve en sadesinden lezzetli ve kolay bir tuzlu kurabiye tarifi ile geldim. Tarifi neden tercih etmeliyiz öncelikle onu belirtmek istiyorum. 3 yıldır ben margarin,  şeker, ve un ile ilgili mutfakta reform yapmıştım bunu zaman buldukça anlatıyorum.

Margarin siz tarifler var artık mutfağımda sizlerle yapmak isterseniz işte çok güzel bayatlamayan 3 ay garantili en az, cam kavanozlarda sıfır kapak kullanarak muhafaza ediyoruz.

Bayramda tatlı tuzlu ve yöresel tatlılarımız ve yemeklerimiz mutfaklarda yerini alıyor, herkes yöresine göre değişiklik gösteriyor ama bu tarif hepimizin evinde ikramlık olarak yapılacak bir tarif, bozulmaz, kokmaz tazeliğini korur. Kalabalık misafirlerim geldiğinde bu tarifi çok yapıyorum çok beğenilen bir tarif.

Sıvı yağlı tuzlu kurabiye için gerekli malzemeler:
2 su bardağı su
2 kaşık tuz
2 su bardağı zeytin yağ
2 su bardağı sıvı  yağ
2 adet yumurta
2 paket kabartma tozu
12 bardak kadar un

Üzeri için:
Susam çörek otu
Sıvı yağlı tuzlu kurabiye hazırlanışı:

Zeytinyağı, sıvı yağ, su, yumurtaların sarısı içine beyazı üzerine ayırın ve tuzu ilave edin elinizle iyice karıştırın.

Üzerine unun 5 bardağını ekleyin ve kabartma tozlarını ilave edin iyice karıştırın.

Ardından geriye kalan unu ilave edin ve tabii ele yapışmayan çok yumuşak olmayacak şekilde bir hamur elde edin.

Hamur 10 dakika dinlendirin zeytinyağı ve sıvı yağ güzelce humar la kendini bir gelsin.

Ardından şekil verin arzu ettiğiniz gibi ama bu tarif en çok bu şekil yakışıyor denedim. Önce ayırdığımız yumurta beyazlarına ardından susamlara batırın 175% fırında üzerileri renk alana kadar pişirin.

Soğuyunca cam kavanozlar da 3 aya kadar tüketebilirsiniz tazeliğini koruyor sıfır kapak kullanmak şartı ile o aşamaları fotoğraflamayı unutmuşum.

2 litrelik kavanozlarda yerleştirdim ben bittikçe yenisini açıyorum. İsraf olmuyor dökülmüyor yumuşamıyor böylelikle.

Bayramı bayram gibi yaşamak nasip olsun hepinize.

Yorumlar

Popüler Yayınlar