Papatya Nasıl Kurutulur? Mayıs Papatyası Kurumanın Püf Noktaları Neler?


Papatya çayı sevenler burada mı? Mideden, uykuya, stresten cilde, bir çok faydası olan papatyayı kendiniz yapabilirsiniz?

Evde kurutulmuş çaylar yapmak kendi hazırladığı otlardan kış boyunca öncelik olmak üzere her mevsim faydalanabileceğim bitkileri kurutuyorum.  Akdeniz ikliminde yaşadığım için doğaya ulaşmak zor değil her mevsim boyunca.

Her mevsim farklı bir bitki kurutmak gerekebiliyor ama bunun çok bir zahmeti olmadığı için keyifli de oluyor.

Tam mevsimi olan çok güzel mayıs papatyaları açtı ramazan öncesi çiftlik ziyareti yapmıştık.
Mera içinde olan bu papatyaları toplamaz isem olur mu? Hemen izin aldım mayıs ayı memlekete gidemediğim için aslında birazda düşünüyordum papatya toplayıp kurutamadım diye. İçimden başka bir şey mi? İsteseydim.

Bir güzel topladım mayıs papatyaları çekirgeler eşliğinde kelebekler eşliğinde.
Yıkadım ve kurutmaya aldım papatya nasıl kurutulur çok da zor değil gölgede güneş görmeyen bir ortam olması yeterli
.
9 günde havaların soğuk olması nedeni ile biraz geç kurudu hepsi bu.

Aktardan aldığımız her ürün gerçek ürün olmadığını biliyoruz artık evde yapabildiğim imkanım olan her şeye elim değiyor.

Benim güvendiğim aktarıma sormadan olmaz papatya hakkında bilgilerden sonra kurutma ve saklama koşulları ile kışa bir hazırlığım daha tamam.

Papatya çayını kimler içebilir? kimler içemez? Papatya kurutmasında ve çayı hakkında bilmediğimiz ayrıntılar var bunları bilmeden de tüketmemeniz gerek.

180 çeşit papatya varmış bende öğrenince şaşırdım.

Polen alerjisi olanların papatya çayı tüketmesi gerek.

Papatya kuruturken ve sonrasında nem almaması gerek

Cam şişede sıfır kapak kullanarak saklıyorum ben aktarıma sürekli sorular sorarak en doğru öğrendiğim yöntemleri yapıyorum.

İlaç kullananlar içinde uyarıda bulunmak gerekiyor bazı ilaçlara karşı etki gösterebilen papatya çayı ilaç kullananlar için hekimine sormadan kullanmamalı.

Papatyanın bazı çeşitleri zehirli olduğundan her papatya cinsi içmeye uygun değil.

Küçük çocuklarda kullanması sakınca görülüyor edindiğim bilgileri kesinlikle aktarıma sorduğum ve aldığım yanıtlarla veriyorum bunun altını çizeyim.

Papatyaları yıkadıktan sonra sofra bezi üstünde iki gün bıraktım nemi ve kuruması başladığında leğene aldım.

papatyaların iyice kuruduğundan emin olduktan sonra cam kavanoza aldım ve kaynatmış kurulamış olduğum sıfır kapakla kapattım artık 1 yıl boyunca kullanmak için hazır 1 yıl geçtikten sonra artık hiç bir faydası kalmadığı için hiç bir baharat ve bitki tüketilmiyor olduğundan buna dikkat etmek gerekiyor...
Papatya çayı nasıl demlenir hazırlayıp içtiğimde onuda paylaşırım elbet bir gün.

Yorumlar

Popüler Yayınlar