Ev Yapımı Ramazana Özel Ev Limonatası

Ramazan ayı içinde olsun veya olmasın elimden geldikçe içecekleri hazır almamaya gayret ediyorum.  Ramazan şerbetleri de ayrı lezzetli oluyor saray mutfağından bugünümüze kadar gelen şerbetler ve ev yapımı limonatalar bir çok tarifi var en pratik hali bu daha öncede paylaşmıştım ama bir daha paylaşıyorum ramazanın tüm bereketi üzerine olsun. Ayrıca limonata bir şerbettir aslında zamanla limonata olarak ismi değişmiş.

Bol yaptım yaklaşık 5 litrelik oldu koyu yaptım çünkü buz katılarak içildiği için biraz da o zaman lezzeti açılıyor bunu ihmal etmeyin tarifi yaparken lütfen biraz koyu kıvamlı olması bu nedenle çok önemli.

Ramazan öncesi hazırlamıştım bahçe limonların dan. Ev yapımı ramazana özel ev limonatası
Şeker biz aile olarak az kullanıyoruz damak zevkinize göre artırabilirsiniz.

Ev Yapımı Ramazana Özel Ev Limonatası:
2 adet portakal
2 adet limon
2 su bardağı şeker
5 litre su
taze nane yaprakları

Ev Yapımı Ramazana Özel Ev Limonatası:


Hazırlamış olduğumuz limon ve portakalı çıkarın tam 5 dakika bekletin.

5 dakikanın ardından robotta hiç bir şey ilave etmeden incecik çekin ne kadar ince olursa o kadar iyi olacaktır.

İki defada çektim robottunuz büyüklüğüne göre 1 defa veya 3 defada çekebilirsiniz.

Cam bir büyük kaba çektiğimiz limonata özünü alalım, üzerine 2 su bardağı şekeri ilave edin ve iyice karıştırın bu şekilde 5 dakika kalsın.

Ardından üzerine 3 litre içme suyu ekleyin, iyice karıştırın ve 30 dakika bu şekilde kalacak her 10 dakika bir karıştırın şekerin erimesi için.

Ardından süzün, ve geriye kalan posanın üstüne tekrar 2 litre su ilave edin karıştırın 10 dakika sonra süzün ardından buzdolabına muhafaza edeceğiniz şişelere veya sürahiye boşaltın.
1 saat dinlendirin ve içine buz atarak iftar sofrasında afiyet ile tüketiyoruz. Ev yapımı limonata yapın sevdiklerinizi hazır içeceklerden koruyun!

Yorumlar

Popüler Yayınlar