Fırında taze patates tarifi – fırında bebe patates


Kabuklu patatesi ilk olarak İstanbul'da yemiştim çok ilginç gelmişti kızartılmış ama kabuklu elma dilimi patates eee hiç durur muyum? bir kaç deneme sonrasında şunu keşfettim fırında inanılmaz daha az yağlı ve lezzetli oluyor .

Tam mevsimi olan harika bir lezzet arayanlar et yemekleri yanına, ara sıcak, veya sadece benim gibi bol bol yapıp çocuklarla çay saati yanına yapabilirsiniz ramazan ayındayız ama biz bunu 2 gün önce yapmıştım çocuklar sahur içinde listeye ekletti bile işte pratik tarif.

Sayı size kalmış taze sarı patates ama bebe boy olanlardan.

Patatesler suya akşamdan konursa daha iyi oluyor olmazsa sabah erkenden yıkayın koyun sonrasında 1 saat sonra iyice yıkayın yeniden suyun içine koyun.

5 defa suyunu değiştirdim sonrasında pişireceğim vakite kadar hiç sudan çıkarmadım.

Fırını 15 dakika öncesinden çalıştırın 175% derece ayarlayın.

Fırında bebe patates için sos tarifine gelince.
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 yemek kaşığı kuru kekik
1 tatlı kaşığı pul biber
Sarımsak tozu
Kaya tuzu

Ardından Tüm sos malzemelerini bir kasede buluşturun karıştırın.

Patatesleri son olarak iyice sudan geçirin toprak kalmamış olduğunu göreceksiniz zaten.

İkiye bölün ve sosla buluşturun sonrası da yağlı kağıt serili fırın kabına direk yerleştirin.

Isınmış fırında 25-30 dakika arası pişmiş oluyor fırın pişirme süresine göre diyelim mevsimindeyken 
tüketmek isteyenlere güzel bir öneri olsun çocuklu annelere özellikle de.



Yorumlar

Popüler Yayınlar