2019 14. Gün ramazan menüsü - Günün iftar menüsü


Ramazanı şerif tüm bereketi ile devam ediyor, ramazanın 14 gününe ulaşmışız bile ne çabuk geçiyor bereketli günler. Ramazanda iftar sofraları ne olduğu çok önemsemiyorum su içince bir çok yeme içme duygusu azalıyor anında zaten.

İftar saati rahatsız olanlar ve zorluklarla orucunu tutanlara da rabbim kolaylık versin rahmeti ile bize ve onlara muamele buyursun.

Ramazan boyunca yemekleri hep az yapıyorum sizler neler yapıyorsunuz? Yemekleri aşırı abartıp bol yaparsak yenmiyor ve sonrasında hiç istemediğimiz bir olay olan yemeği dökmek olarak sonuçlanıyor.

Yemek sonrası tatlısız olmuyor çocuklu ve insülin direnci olanlar için ise ağır şerbetli tatlılar yerine sütlü, pekmezli veya bal ile lezzetlendirilmiş tarifler ile vücudumuzun ihtiyacı olan şekeri en hafifinden sağlamış oluruz.

2019. 14. Gün menüsü – günün iftar menüsü:

Zeytinyağlı yaprak sarması hazırladım bahçeden ilk yaprağım şu anda bir çok yerde yaprak kışlık olarak ta salamura olarak hazırlanıyor ve satışa sunulmuş ama benim yaşadığım noktada biraz soğuk ve hali ile bir çok meyve ve sebze geç oluyor taze taze ilk asma yaprağından hazırladım zeytinyağlı oyarak hazırladım etli olunca bir gece önce hatırlayamıyorsunuz ama zeytinyağlı olarak hazırladığım için akşamdan sardım sabah pişirdim iftara yakın saatte.

Bebe patates yanı taze patates çocuklar için hazırladım az yağlı ve tavada oldukça pratik 20 – 25 dakika da hazır oluyor. 

Patatesleri soyun ve 1 çay bardağı su, 3 yemek kaşığı zeytinyağı, tuz ve karabiber ile patatesler yumuşayana kadar pişiriyorsunuz.

Şehriyeli bulgur pilavı ve yoğurt ve ayran bir kaç hazırlığı sofraya görmeseniz bile ekleme yaptım iftar sofrasına.

Tatlı olarak dondurmalı gülaç pastası hazırladım havaların tavan yaptığı şu günlerde iftar sonrası hem hafif bir lezzet oluyor yapması da 15 dakika gibi sürüyor.

6 adet güllaç yaprağı, 3 su bardağı süt, 1 çay bardağı şeker ve dondurma.
güllaçları elinizle veya mutfak makası ile kesin herhangi bir kalıba streç film serin. 

Şeker ve sütü şeker eriyene kadar sütü ısıtın elinizi yakacak ısıda alması yeterli kaynamayacak ama.

ardından güllaçları yerleştirin kek kalıbına ve üzerine bir miktar süt ilave edin dondurma koyun ve ardından tekrar güllaç ekleyin tüm güllaç bitene kadar yerleştirin ve streçleyip 

2 saat buzdolabında dondurucu veya difriz bölümünde bırakmanız yeterli oluyor iftar için benim hazırlıklarım bunlardı. Sofranızda ne olursa olsun sevdikleriniz eksik olmasın.

Yorumlar

Popüler Yayınlar