Tencere keki tarifi - Sütsüz tencere keki tarifi

Tencere tava keki sütsüz az malzemeli tarif arayanlara işte detayları ile tencere, tava keki tarifi.

Öyle anlar geliyor ki kendi adıma konuşayım az malzeme ile daha az malzemeli tarifleri seviyorum.
Başım sıkıştığı zaman imdada yetişiyor. Biraz şehre uzak yaşıyorum biraz az kalır sanırım. Sağlıklı ve doğal üretim olmayan malzemeyi almıyorum ve kullanmıyorum doğal ve organik veya yerli ürünler her zaman önceliğim.
Bu durumda beni zaman, zaman biraz sıkıntı oluyor malzemeler bitince almak için köy pazarını ve şehre inmem gerekiyor.

Öğüt olarak büyüklerimizin dediği gibi öğren bir gün lazım olur benimde öğrendiğim ve tarif defterimde olan tariflerden birisi tencere veya  kapaklı tavalarda yapabileceğiniz tencere keki sütsüz bir kek aynı zamanda malzeme az ama lezzetinde hiç bir eksiklik yok işte tencerede sütsüz az malzemeli kek.

Bu keke ben başım sıkınca keki diyorum aslında:
( ben şekeri her zaman tam kullanmıyorum tariflerde 1 bardakta kullanabilirsiniz veya esmer şeker)
24 santimlik tencere veya kapaklı tavada tam ölçü.

Tencere keki için gerekli malzemeler:
1 çay bardağı şeker
2 yumurta
Yarım su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı ılık su
2 yemek kaşığı kakao
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu

Tencereyi yağlamak için:
1 tatlı kaşığı dolusu tereyağı
Susam

Tencere keki hazırlanışı:

Tencereyi öncelikle tere yağını erimesi ve rahat sürülmesi için biraz ısıtın ama tere yağını içinde olmadan, tere yağını tencere veya tavaya iyice sürün ve üzerine susamı serpiştirin dilerseniz ince dövülmüş ceviz, fındık, fıstık gibi malzemelerde olur ben öyle yapıyorum.

Yumurta ve şekeri mikserde 5 dakika çırpın beyaza dönmeye başlayınca bırakın.

Üzerine  sıvı yağ ve ılık suyu ilave edin yine 1 dakika çırpın.

Üzerine unu kakaoyu ve kabartma tozunu ilave edin ve tüm malzemeyi çırpın iyice karıştırdığımız kek hamurunu tencerenin orta kısmından boşaltın ve tencereyi birkaç hamle ile vurdurun kek kabarcıkları ile boşluk kalmasın.

Soba üstünde pişirdim ben. En küçük ocakta kısık ateşte 30 dakika pişirin tencerenin üzerine su damlacıkları oluşursa havlu kağıt koyabilirsiniz kısık ateşte piştiği için sorun olmuyor ama yinede uyarayım istedim.

30 dakika sonra kürdanla kontrol edin ve pişen keki ilk sıcaklığı geçtikten sonra servis tabağına ters çevirin.

Öyle tencere keki gibi süngerimsi olmuyor yanlış anlaşılmak istemem tencere keki de lezzetli oluyor ama fırında pişen ve bu tarif gibi olmuyor hali ile süngerimsi ve çiğsimsi oluyor bu tarifte ise fırında pişmiş gibi fırın çalışmadığında içiniz rahat yapabilirsiniz ve fırını olmayan öğrenciler bu kek tam sizlik malzeme az lezzeti nefis deneyenlere afiyet olsun. Sofranızdan tadınız tuzunuz eksik olmasın.

Yorumlar

  1. Ben artik yemeklerde de pastalarda da az girdili tarifleri seviyorum.Pratik yonunun yani sira saglik ve iyi hazim icin de onemli.Beş benzemez bir araya geliyor sonra da "dayan mide dayan bagirsak".Blogunuzda guzel seyler var.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar