Pırasalı Tava Böreği Tarifi - Pırasayı çocuklara sevdiren tarif


Pırasa en son aldığımdan buyana paylaşamadım harika bir kahvaltılık börek paylaşmak istiyorum çocuklar okula giderken en hızlı şekilde olan böreklerden birisi diyebilirim.görün kalan tek yufka, az kalan pırasa ile bir araya gelen lezzetli bir tava böreği.

Pırasa böreği tarifi için aslında geriye kalan malzemeleri değerlendirme gibi
Pırasalı tava böreği tek seferde pişirmedim 3 ayrı küçük omlet büyüklüğünde pişirdim malzemesi yoğun olduğu için pişirme esnasında içi çiğsimsi kalıyor mısır unu kokusunu sevenler bu tarife kesinlikle denemeli işte tavada pırasalı börek tarifi.

Tavada pırasa böreği için gerekli malzemeler:

4 adet pırasa beyaz kısımları
2 yemek kaşığı sıvı yağ
Tuz
Sosu için:
3 adet yumurta
3 yemek kaşığı yoğurt
Yarım çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı mısır unu
2 yemek kaşığı tam buğday unu
1 adet yufka
Pul biber
Karabiber
Tuz
Tavayı yağlamak için sıvı yağ

Tavada pırasa böreği hazırlanışı:

Pırasaları doğrayın sıvı yağla birlikte kavurun karabiber bu aşamada az bir miktar atın, tuz ilave edin ve pırasa pişerken siz diğer malzemeleri hazırlayın.

Yumurta, yoğurt, sıvı yağını, iyice çırpın, üzerine tuz, pul biber ve karabiber ilave edin ve tekrar karıştırın.

Yufkayı tahta üstünde küçük parçalar halinde kesin onları da ekleyin, mısır unu ve unu ekleyin iyice harmanlayın.

Pişen pırasaları ve ince kıydığınız maydanozu ekleyin ve iyice harmanlayın pırasalı tava böreği iç harcı hazır.

NOT: Bu aşamada peynir ilave edebilirsiniz ama tercih etmezseniz böylede gayet lezzetli.

Tavayı yağlayın üzerine pırasalı börek malzemesinden tabak ölçüsüne göre yayın benimkiler küçük oldu çünkü çocuklar okula farklı saatlerde gittiği için soğusun istemedim servislik pişirdim.

Tüm malzemeyi bir defada pişirebilirsiniz ama iki defa olursa daha iyi oluyor hem içi tam pişiyor hemde dış kısmı yanmıyor.

Kısık ateşte ağzını kapatmadan pişirdim ilk koyduktan sonra ocağın altı orta harlı ateş sonrasında kısık ateşte pişirin. 

Servis tabağı veya kapakla böreği ters yapıp tekrar tavayı yağlayıp pırasa böreğini yerleştirin kısık ateşte pişen börek kokusu tüm mutfağınızı sarıyor mısır unu nefis kokusu diyelim ilk sıcaklığı çıkar çıkmaz servise hazır.

Sofranızdan sevdikleriniz eksik olmasın.


Yorumlar

Popüler Yayınlar