GÜN MASALARINI ABARTMIYORUZ?


Gün masaları abartıyor muyuz? Misafir ağırlamak gösterişe neden dönüşüyor? Gün yemekleri sade ve az olursa ayıplanır mıyız? Misafirlere gönlümüzde ağırlamayı ne zaman öğreniceğiz? Misafir 10 rızık ile gelir 1’ni yer  9’nu ev sahibine bırakır diye söz vardır bu söz misafirin kendi rızkıyla geldiğini kesinlikle gösterir. Biz ise hep şu kaygıyla hazırlıyoruz misafirlerimize yemeklerimizi ya yetmezse! Ya az olursa!

“Misafir, rızkıyla gelir, ev sahiplerinin günahlarının affedilmesine vesile olarak çıkıp gider.”(Aclûnî,)
Uzun zamandır bu konu üzerinde kendimce düşüncemi yazmak istiyorum bu kadar israf niye? Abartı niye? Uzun zamandır günlere gittim, çocuk görmeye, ev hayırlamalarına, ikindi çaylarına, kahve içmeye şu anda abartılı masalar görüyorum buda beni inanılmaz derece rahatsız ediyor.
Bir kaç gün masasını paylaşmıştım hepsini de tavsiye ettim ama hayatımda yeni yeni farkına vardığım bir kavram var 2-3 yıldan daha fazla bir süredir hayatımdan abartıyı çıkardım. Evet evet, ABARTI; abartığı-mızın ne varsa hem de.

GÜN MASALARINI ABARTMIYORUZ? Abartıyoruz hemde çok 12 çeşit hazırlanmış gün masası gördüm! Şimdi bir gün öncesinden hazırlamış gece yatmamış sabah erkenden kalkmış diğer yemekleri hazırlamış biz gelene kadar resmen pert olmuş bitmiş kahve yanına hazırladıklarını anlatmıyorum bile gün nedir birbirimizle birlikte olmak konuşmak dertleşmek gösterişten uzak 2 çeşit tuzlu, 2 çeşit tatlı yeter mi? Yeter oda bazıları yemek seçtiği için söylüyorum her zaman çöpe giden tarafını hatırlamak bile istemiyorum.

MİSAFİR AĞIRLAMAK GÖSTERİŞE NEDEN DÖNÜŞÜYOR? Ben bu kadar hamaratım, ben çok iyi bir ev hanımıyım veya kızıyım, her şey dört dörtlük olmalı! Ya hiç gerek yok her şeyin azı karar çoğu zarar kilo, tansiyon, vs bir çok hastalığımız nefsimiz doyması mümkün değil! Bunun farkına varalım ABARTMADAN, hazırlayalım.  


GÜN YEMEKLERİ AZ OLURSA AYIPLANIR MIYIM? Az olsun helal olsun ama gelen misafirlerinize hitap etsin yeter. İnsanları yaşlarına göre sevdikleri ve sağlık durumuna göre yedikleri değişiyor buna dikkat edin yeterli. Şu durum beni çok üzmüştür ev sahibinin evinden ayrılırken ne gerek vardı bu kadarını hazırlamanıza diye söyleyip daha iki adım atar atmaz kızzzz ne kadar az yapmış diyenleri gördükçe sinir olmamak mümkün değil! İnsan neyse o olmalı herkes çok tarif yapıyor aman ben altında kalmayım diye hiç sıkıntıya girmeyin sadelik her zaman iyidir gösterişten uzak nimetleri şükür içerisinde tüketenlerden eylesin rabbim.

Bol yapın az çeşit yapın: gün masaları için, yani misafir için yapacağınız tarifler bol yapın ama 3-4 çeşitin dışına geçmeyin. Gelecek olan misafirlere sorabilirsiniz nezaketi elden bırakmadan ne yemediklerini bilirseniz ona göre hazırlık yaparsınız.

Benim çok samimi olduğum arkadaşlarımdan bazılarının ne yemediğini biliyorum artık, sarımsak, nohut, makarna, vs bunları tüketmeyen arkadaşlarım var buna göre menü hazırlıyorum.

MİSAFİRLERİ GÖNÜLDEN AĞIRLAMAK: Gelen misafiri ben çok önemsiyorum öyle sadece yemeye içmeye gelmediklerini çok iyi biliyorum mesele yemekten ziyade bir arada olmak bir çay da yeter dost olana muhabbet doyuruyor elbet. Gelenlerin gönlüne dokunun midesini doyurmaktan elbet daha güzeldir.

Ne demiş bu sözü söyleyen: Gönül ne çay ister ne kahve ne kahve hane gönül muhabbet ister çay kahve bahane..

Masalarınızda her daim sevdikleriniz olması dileği ile.



Yorumlar

Popüler Yayınlar