Özbek Pilavı Tarifi - Geeneksel özbek pilavı

Özbekistan'dan bir lezzet paylaşacağım sizler için Özbekler, kadar iyi yaptım mı? Bilemiyorum! Ama denediğim için hiç pişman değilim tam orijinal bir tarif olmayabilir benim yaptığım ama bu hali ile bile olsa güzel tam not veriyoruz aile olarak.

Özbek pilavı misafirliğe gittiğimde ilk olarak arkadaşımda yedim uzun zaman oluyor kendimde bir kaç defa yaptım ama havucu rendelemek yerine kibrit çöpü yapmayı tavsiye ederim.

Mutfağında iyi bir ahçı olan kadın ve erkekler iyi bilir ki rendelenen havuç pirincin içinde eriyor ve kayboluyor kibrit çöpü doğranan havuç ise tam ayarında pişmiş ve pilavın içinde dağılmadan tüketebilirsiniz.

Özbek pilavı yapacaklar ben yerli kabuklu kırmızı pirinç kullanıyorum neredeyse 2-3 yıldır mecbur olursam market pirinci alıyorum bu yüzden pilavdaki renk değişikliği size farklı gelmesin.

Özbek pilavı için gerekli malzemeler:
2 su bardağı pirinç baldo – ben yerli kullandım
2 adet büyük boy havuç
300 gr kuş başı et
1 adet büyük boy soğan
1 kase çiğ badem 
2 yemek kaşığı sıvı yağları
1 çorba kaşığı tere yağını
Karabiber
Tuz
3,5 su bardağı sıcak su
Eti kavururken 2 yemek kaşığı su


Ön hazırlık: havuçları kibrit çöpü doğrayın, pirinci sıcak suya bastırın, soğanı ince doğrayın, bademleri kaynar suya bastırın 10 dakika sonra kabuklarını soyun.

Özbek pilavı hazırlanışı:

Etleri tencere alın üzerine 2 yemek kaşığı su ilave edin ağsı kapatın kısık ateşte kavrulsun.

Kavrulan etin üstüne sıvı yağını sonrasında bademleri ekleyin 5 dakika kavurun, soğanları ekleyin soteleyin soğanları ekledikten sonra arada karıştırmayı ihmal etmeyin.

Rengi dönen soğanların üstüne tere yağını havucu 5 dakika kavurun.

Yıkanmış pirinçleri tencereye ilave edin ve 5 dakika kavurun tuzunu, karabiberi ilave edin.

Üzerine sıcak suyu ekleyin ve kaynamaya başlayınca kısık ateşte demlenerek pişirin.

Altını kapattığınız tencereyi havlu kağıt veya havlu ile 10 dakika demlendirin sonrasında sıcak olarak servis yapın etler soğursa pek tadı olmayacaktır.

Havuçlar nisan ayı ortalarına kadar tüketilecek sebzelerden. Sofranızdan tadınız, tuzunuz, sevdikleriniz eksik olmasın.

Yorumlar

Popüler Yayınlar