Kurutulmuş gül yapraklarından şerbet tarifi - gül şerbeti nasıl yapılır?

Mevsimi olmayınca ilkbahardan kuruttuğum veya aktarlardan 1 yılı geçmemiş kuru gonca güllerden mis gibi bir bardak şerbete kim hayır diyebilir?

Osmanlı mutfağında büyük önem taşıyan şerbetlerin içimi inanılmaz ferahlatıyor hazır içeceklerden tamamı ile vazgeçenler varsa benim gibi 1 hafta boyunca buzdolabında saklayabileceğiniz kurutulmuş gül yapraklarından şerbet deneyin!
Nisan – mayıs aylarında kurutmuştum nisan ayı gelmeden bitireceğim kurutulmuş gül yapraklarını yenilerini nasıl kuruttuğumu yeniden yaparken paylaşırım sizlerle.

Taze gül yapraklarla da aynı tarifi uyguluyorum ben ama sonucu kendim ve tüm misafir ve arkadaşlarım çok beğendi: içimizi rahatlatan en önemli şey ise gerçekten doğal organik olması güllerde aşılanmamış olduğu için içimiz rahat tüketiyoruz.

Kurutulmuş gül yapraklarından şerbeti için gerekli malzemeler:
1 litre su
1 çorba kasesi dolusu gül yaprağı
1 adet sulu limon

Kurutulmuş gül yapraklarından şerbet hazırlanışı:


Gül yapraklarını iyice yıkayın

Suyu ve gül yapraklarını tencereye alın ve iyice kaynamaya başlayana kadar bekleyin.

Kaynamaya başladıktan takla atsın iyice kaynasın.

1 adet limonun suyunu direk tencere üstünde sıkın asit kaybolmasın.

Kaşık yardımı ile limonun suyunu iyice alın 2 dakika daha kaynatın bu aşamadan sonra şekerini ilave edin karıştırın.

Soğuyunca ince süzgeçten geçirin.

İçime hazır sevdiklerinizle paylaşmanız dileği ile afiyet olsun.

Yorumlar

Popüler Yayınlar