Pırasalı Omlet Unlu Baharatlı Tarifi

Mevsim artık son günlerindeyiz ilkbahar günlerine sayılı günler kaldı cemreler bir bir düşerken havalar soğuk gibi görünse de, Türkiye genelinde bazı bölgeler sıcaklık yükselirken bazı bölgelere kar düşüyor.
Mevsim değişirken bazı lezzetlere de artık pazardan bir bir eksilecek bunlardan olan pırasayı  da sanırım artık bende almam. Mevsiminde tüketmenin önemi çok büyük çünkü.

Pırasadan omlet yapmıştım daha önce tarifi de paylaştım ama bugün baharatlı unlu bir tarif denedim farklı mı? çok değil! lezzetli mi? Evet! Yapılışında değişiklik var.

Pırasalı omlet sevenler mevsimi bitmeden denemenizi tavsiye ederim hadi tarife sofranızın tadı tuzu eksik olmasın.

Pırasalı Omlet Unlu Baharatlı Tarifi
1 kase ince doğranmış pırasa
2 yumurta
1 yemek kaşığı süt
1 tatlı kaşığı dolusu un
1 çay kaşığı pul biber
1 çay kaşığı silme karabiber
Tuz
2 yemek kaşığı sıvı yağ

Pırasalı Omlet Unlu Baharatlı hazırlanışı:

Tavaya 1 yemek kaşığı sıvı yağı alın ve üzerine pırasaları ilave edin orta ateşte 5-7 dakika gibi kısa bir süre soteleyin.

Yumurtaları kaseye kırın üzerine karabiberi, pul biberi, tuzu ve unu ekleyin iyice harmanlayın 1 yemek kaşığı süt ilave edebilirsiniz ben tercih etmedim.

Üzerine sotelenen pırasaları alın ve iyice çırpın.

1 yemek kaşığı geriye kalan sıvı yağı tavaya alın ısınınca üzerine pırasalı omleti boşaltın kaşıkla düzeltin, orta hararetli sonra düşük hararetli ısıda iki tarafını da pişirin tavada birkaç dakika ilk sıcaklığı geçtikten sonra servis tabağına alın afiyet olsun.

Yorumlar

Popüler Yayınlar