Sebzeli etli pilav tarifi

Sebzeli etli bu tarz pilavları yaptığım zamanlar tek çeşit yapıyorum ama tarifi bol yapıyorum okul dönüşü çocuklar geliş saatleri farklı oluyor yemek hazırsa ve çocukların severek yedikleri varsa içimizin içi hep rahat olmaz mı? Zaten. Bu pilav kalabalık misafirler olduğunda, hafta sonları yoğun olarak tercih ettiğim pilavlar arasında.


Yanına salata ve turşu varsa sofranız hazır yapımı çok kolay sadece biraz zaman alıyor kızartma yaparken eti kavuruyorum ikisi aynı zamanda olunca o kadar çokta vakit gitmiyor. 


Sebzeli etli pilav için gerekli malzemeler:
4 orta boy patates
1 adet kemer patlıcan
300 gr kuş başı et kuzu 
1 çorba kasesi nohut
2,5 su bardağı yerli pirinç
5 su bardağı ılıktan biraz daha sıcak su
3 yemek kaşığı sıvı yağ
1 çay kaşığı karabiber
Tuz

Sebzeli etli pilav hazırlanışı:

Ön hazırlık: pirinçleri ılık tuzlu suya bastırın nişastası çıksın. Patatesleri patlıcanı soyun yıkayın iyice kurulayın doğrayın kızartmaya başlayın. Pilavı yapacağınız tencereye etleri 3 yemek kaşığı su ile haşlamaya bırakın.

Kızartma işlemi bitince yağlarını iyice azaltmak için ben önce süzgece alıyorum ardından havlu kağıt üzerine ekledim.

Etler suyunu iyice çekince 3 yemek kaşığı sıvı yağda 5 dakika daha soteleyin.
Bu ara pirinçler 15 dakika suda kaldıktan sonra iyice yıkayın ve süzgece alın.
Gelelim sebzeli etli pilavımızın en son aşamasına.

Tencereden etleri süzdürerek kaseye alalım. Tencerenin içine pirinçleri alıp orta harlı ateşte pirinçlere tuz ilave ederek 7 dakika kavuralım tüm pirinçlerin kavrulması önemli pirinçleri kırmadan karıştıralım.

Kavrulan pirinçleri bir kaba alalım.

Tencerenin en orta kısmına etleri dizelim sonrasında patlıcanları, sonrasında patatesleri tüm tencerenin kenarına yayılım etlerin tam üzerindeki kısma nohutları yerleştirelim kaşık yardımı ile malzemeleri sıkılaştıralım bastıralım.

En son üzerine pirinçleri yerleştirin her tarafına yayalım kaşıkla sıkıca bastıralım su geldiğinde ve kaynama esnasında pirinçler havalanmadan pişmesi için.

Üzerine yavaş yavaş suyu ilave edelim karabiber serpelim ve ocağın altını orta ateşte açalım.
Sebzeli etli pilav kaynamaya başlar başlamaz altını kısalım pirinçler suyunu iyice çekince dakika tutalım 5 dakika daha pişirelim en alt kısımda su kalabiliyor.

Ardından 15 dakika demlenmeye bırakalım ben tencereye havlu kağıt koyuyorum ve sofra bezine sarıyorum.

15 dakika demlenen pilav ters çevirme işlemine gelince tencerenin ağzına olacak büyüklükte tepsi bile olur kapatın ve hızlıca çevirin tencerenin taban kısmına elinizle vurun zaten pilav servis tabağına çuk diye oturuyor sofranızın tadı tuzu eksik olmasın.

Yorumlar

Popüler Yayınlar