Lahana sarmasının en pratik tarifi


Annem köyden gönderdiği lahanaları bir kısmını salata yapmıştım daha doğrusu sarılmayacak kısımlarını salatada değerlendirdim az kalan malzemeler veya yapacağımız yemeğe uygun olan fazla gelen malzemeleri başka bir tarifte değerlendiriyorum.

Köy lahanasından en pratik şekilde kasede lahana sarması akımına bende kapıldım ama benim nedenim daha çok yaprakların tek tek sarılmaya uygun olmasından kaynakladındığını söyleyebilirim çok büyük olmayışı sarmaların daha küçük ve yemeye daha uygun oldu bildiğimiz sarma sadece 10 dakika 5 kişilik sarma sarıyor tencerede pişirmeye bırakıyorsunuz.

Kasede lahana sarması tarifi:
Bildiğimiz klasik sarma içi hazırlayın iç malzemesi ister kıymalı ister zeytinyağlı tercih sizin damak tadınıza kalmış.

Lahanaları yerli olduğu için bir tık daha fazla haşladım pişme süresini de etkiliyor organik olunca.

Küçük bir kaseye lahanadan bir tane yaprak yerleştirdim bir tatlı kaşığı dolusu iç koydum ve şekildeki gibi kapattıktan sonra tencere yerleştirdim.

Tüm lahana yapraklarını bitirdikten üzerine bir tabak yerleştirdim üzerine çıkmaya yakın su, tuz ve zeytinyağı ekledim 1 saat pişirdikten sonra 20 dakika dinlendirin servise hazır afiyet olsun.

Sarma yapmayı bilmeyen okul öğrencileri tavsiye ediyorum hiç zorlanmadan yapabilirler maharet elde sarmak ama buda kolay ve zaman almayan bir tarif. Sofranizintadıtuzu eksik olmasın.

Yorumlar

Popüler Yayınlar