Şehriyeli Tarhana Çorbası Tarifi - Tarhanayı birde böyle deneyin


Mutfağımızdaki doğal antibiyotikler arasında olan tarhanayı sade olarak tüketmek yerine kış mevsimi boyunca kemik suyu ve içine nohutlu, mantılı, köfteli, şehriyeli yapmayı tercih edebilirsiniz.

Tarhanayı 2 yıldır yeni taşındığım mahalleden öğrendim ve 2 yıldır 5 kiloluk undan yaptım birazı paylaşıyorum geriye kalanda yetiyor zaten. İçini de daha zengin baharat ve eklemeler ile gerçekten nefis oluyor.

Tarhana çorbasının en lezzetlisi ve tabi kış mevsimi boyunca haftada bir gün mutlaka yapıyorum desem yeridir çocukların gelişim çağında olduğundan da kemik suyu eksik etmemeye çalışıyorum benim gibi anneler vardır sanırım

Tarhanayı yazdan yapamayanlar gerçekten bunu tam doğal olarak yapanlardan satın alabilirler market zincirlerinde bile artık el yapımı tarhanalar bulmak mümkün yazın sıcağında kurutulmuş mis gibi tarhanaya kim hayır diyebilir ki?

Tarif 8 kişilik malzemeleri tarhana kişi sayısına göre tepeleme 1 çorba kaşığı tarhana yeterli oluyor ama ben dolu dolu 5 kaşık ile şehriyenin de vereceği kıvamdan dolayı 5 kaşık tarhana yeterli oldu sevginizi ilave ettikten sonrası çocuk oyuncağı buyurun tarife.

Şehriyeli tarhana çorbası için gerekli malzemeler:

1 kase haşlanmış et

3 su bardağı kemik suyu

İçme suyu (göz kararı kullandım kıvamına göre )

5 çorba kaşığı tarhana

1 çay bardağı şehriye

1 çorba kaşığı domates salçası

1 tatlı kaşığı biber salçası

1 çorba kaşığı nane

1 çay kaşığı karabiber

5 diş sarımsak

1 yemek kaşığı sıvı yağ

Tuz


Şehriyeli tarhana çorbası hazırlanışı:

Tarhanayı 2 su bardağı su ile derin bir kaseye alalım karıştıralım suda çözülmeye başlayacaktır.
Sarımsakları soyalım ve ezelim, sıvıyağında soteleyelim.

Kokusu çıkar çıkmaz pembeleşmesine beklemeden üzerine şehriyeleri ilave edelim  karıştıralım kısık ateşte 3 dakika kadar şehriyeleri kavuralım.

Şehriyenin üzerine biber salçası, domates salçası, nane, karabiber, birazda tuz ilave edelim karıştıralım hemen üzerine kemik suyunu ve 1 litre suyun yarısını ilave edelim ve kaynamaya bırakalım.
Kaynamaya başladıktan sonra 5 dakika tutun ve üzerine ocağın altını kısarak erimiş olan tarhanayı yavaş yavaş ilave edin ve kaynayana kadar karıştırın.

Kaynamaya başladıktan sonra kıvamına göre su ayarını yaptım ( bu aşamada soğuk su kullanmadım kaynar su ile kıvamını açtım tarhana çorbasının) çünkü tarhana ve şehriyede koyulaştırıyor harika bir kıvamı oluyor çorbanın.
Bu aşamadan sonra şehriyeler-in pişmesi için 8 dakika daha kaynatın orta hararette çorba hazır afiyet olsun.

Servis önerisi: pul biber ve limon:

Yorumlar

Popüler Yayınlar