Menengiç Kahvesi Tarifi - Menengiç Kahvesi Nasıl Yapılır?


Menengiç Kahvesi Tarifi - Menengiç Kahvesi Nasıl Yapılır? Kışın İçilmesi Gereken Kahveler?

Kışın içinizi ısıtacak nefis bir tarif var bu gün aslında tarif değilde içimi yumuşak yapması diğer kahveler gibi değil .aşında durmadan karıştırmak isteyen yani beni bırakırsan olmam diyen bir tarif.

Menengiç kahvesi ile tanışmam 4 yıl önce çay saatinde olmuştu o gün bu gün kasım ayı girer girmez salep ve menengiç kahvesini aktardan hemen alırım keyifli içimi ve sütün enfes yumuşaklığında tadına da doyum olmuyor kışın soğun da hani.

Menengiç kahvesi yanında öyle tatlı falanda ihtiyaç duymanıza gerek yok benim gibi şekeri hayatından adım adım çıkar-anlarınız varsa kahvenin yanına alacağım tek tatlı daha önce paylaştığım diyet çikolata oluyor veya hurma kahvenin yanına sahi kim icat etti çikolataları?

Kahvenin sultanı tabiki çiftte kavrulmuş sade içilenidir ama genç neslin bunu tüketmesi zor oluyor yaş alınca alışkanlıklar değişiyor gençler.

Menegiç kahvesini ise küçük 12 yaşındaki oğlum bile tüketiyor çünkü tamamen doğal olduğu ve menengiç kendine has lezzeti tüketilmeye değer bir lezzet çünkü.

Gaziantep’e yoğun olarak yetiştiğini biliyorum ama Hatay’da hatrı sayılır derece yetişen otsu bitki kendiliğine biten mate türü bitkiler arasında yer alıyor. Sakız ağacı diye bilenen menengiç ağacına  aşılama yöntemi ile antep fıstığı yetiştirilebiliyor.

Menengiçin farklı isimleri de var cetene,çitlembik, çitemik, bıttım gibi isimleri de var. Bir çok kış hastalıklarına iyi gelen menengiçi ben kış boyunca farklı bir tarif ile çocuklara hazırladım onuda en kısa sürede paylaşacağım.

Gelelim menengiç kahvesinin yapmanın püf noktalarına.

Kahve servisini önceden hazırlayın çünkü menengiç kahvesi yaparken başından ayrılamıyorsunuz.

Kahve için sütsüz yapmanızı hiç tavsiye etmem sütsüz hali acı kahve tarzında bir tat oluşturuyor süt ile menengiç karışımı ortaya çıkan aroma, kahveyi vazgeçilmez olmasındaki en büyük neden.

Menengiç kahvesini ister şişede alın ister kuru toz halinde her ikisinde de tam ölçüyü veriyorum uygulamanız yeterli buyurun bir fincan menegiç kahvesi almaz mısınız?

Menengiç kahvesi için gerekli malzemeler: 1 kişilik

1 fincan neskafe bardağı büyüklüğündeki fincan için tam ölçü

1 fincan süt

1 tatlı kaşığı şeker

2 tatlı kaşığı menengiç tozu veya şişelerde satılan kıvamlı karışım


Menengiç kahvesi hazırlanışı:

Cezveye menengici, sütü ve şekeri ilave edelim ve iyice karıştıralım ocağın üstüne alalım durmadan karıştırarak orta hararette pişirelim.

Kaynamaya başlayan menengiç kahvesini şöyle güzel bir savurup iyice kaynatalım.

İlk bir kaç dakika sakın ola içmeye kalkmayın çünkü ağzınızı yakabilirsiniz türk kahvesi gibi değil sıcaklığı tutan bir kahve afiyet olsun sevdiklerinizle içtiğiniz kahveleriniz bol olsun.

Yorumlar

Popüler Yayınlar