Kupta Islak Kek - Bayat Kekten Bardakta Islak Kek

Bayat Kekten Bardakta Islak Kek- Kutda Islak Kek

Atmayalım, dökmeyelim, israf etmeyelim: Bayatlayan ekmekleri, bayatlayan kekleri, geriye kalan  pilavları vs bir çok gıda çöpe gitmektense birkaç yeni ekleme ile soframızı neşelendirsin buyurun tarifin detaylarına ve tarife.

Bayatlayan keklere iyi bir alternatif ama bu tarif kakaolu olanlar için sade kekler için farklı tarifler var takipte kalın.

Kakaolu kek misafir gelince hızlıca yaptım ama yanına portakallı kurabiye yapınca o daha çok tercih edildi.

Hali ile akşam tatlı yerine hemen güzelce geriye kalan dilimleri bu şekilde değerlendirdim.

Geriye kalan Kakaolu keki kupta yapmayı tercin ettim ama dilerseniz küçük bir borcamda yapabilirsiniz. Kupta servis sorunu olmadığı için kişi sayısına göre hazırlayabilirsiniz benim gibi.

Intense krizinize bire bir tarif çünkü ben şekerini bir tık az koydum ve kakaosunu biraz fazla ilave ettim yapanlar pişman olmayacağı bir tarif desem yeridir.

5 dilim geriye kalan kakaolu kek'im vardı o yüzden çikolata sosu ona göre ayarladım. 

Kupta Islak Kek İçin Gerekli Malzemeler:

1 su bardağı süt

5 dilim bayat kakaolu kek

Çikolata sosu için:

Yarım su bardağı süt

Yarım su bardağı su

1 çorba kaşığı un

1 çorba kaşığı dolu dolu kakao

3 çorba kaşığı şeker


Kupta Islak Kek Hazırlanışı:

Kekleri elinizle kuplara gelişi güzel yerleştirin ve 1 dakika 350 derecede mikrodalgada ısıtın:

Sıcak olan keklerin üzerine 1 bardak sütü eşit olacak şekilde keklerin üzerine dökün kaşık yardımı ile orantılı ilave edebilirsiniz:

Çikolata sosu hazırlarken keklerde sütü iyice içine çekmiş olacaktır.

Sütü, suyu, unu, kakaoyu, ve şekeri sos tenceresine alın ve malzemeleri iyice çırpın sonra ocağın altını açın karıştırarak pişirin arada bir savurun ki çikolata sos daha kıvamlı olsun.

Pişen çikolata sos hiç bekletmeden kupların üzerene dökün ve oda sıcaklığına geldiğinde üzerilerine hindistan cevizi ilave edin. 

Servis ister bekletin ister ılık tüketin size kalmış ama 1 saat buzdolabında beklettikten sonra ikram etmenizi tavsiye ederim deneyenlere afiyet olsun. 

Yorumlar

Popüler Yayınlar