Tahinli Hindistan Cevizli Kurabiye Tarifi


Uzun zamandır daha doğrusu 3 yıldan fazla oldu ondan öncesinde az kullanan birisiydim margarin kullanmıyorum tereyağı ve sıvı yağ ile pasta, börek, kurabiye, tatlı tariflerimde her zaman tarifleri biraz eski yaş olarak benden çok büyük insanlardan bazen araştırarak bazen ise tesadüfen buluyorum bu da hiç anlamadığım bir durum ama neyse.

60 yaşında bir teyzenin tarif defterini elime geçirdim artık siz düşünün zeytinyağlı kurabiyeler mi? Dersiniz neyse onun tariflerinden faydalandıkça not düşerim tamamen doğal malzemelerle yaptığım harika bir tarif oldu renginin böyle olmasını durumu tabii ki değirmen unu olmasından kaynaklanıyor bunu hatırlatayım hadeee tarife.

Tarife not düşmem gerekiyor çok çabuk dağılan bir kurabiye tarifi yumuşak o yüzden soğumadan tepsiden almayın un ayarını iyi yapın katı bir hamur yaparsanız daha tepsiden almadan dağılır lezzeti,  hızlı ve zahmetsiz bir lezzet. Tahinli kurabiye arayanlar sevenlere gelsin.

Tahinli Hindistan Cevizli Kurabiye İçin Gerekli Malzemeler:

1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı tahin
Yarım su bardağı pudra şekeri
1 çay bardağı hindistan cevizi
1 paket kabartma tozu
Yeteri kadar un
Arzuya göre incecik dövülmüş ceviz veya fındık

Tahinli Hindistan Cevizli Kurabiye Hazırlanışı;

Karıştırma kabına sıvı yağı, tahin, pudra şekeri  ve hindistan cevizini alın iyice karıştırın.
Üzerine 1 bardak unla beraber kabartma tozunu ilave edin, sonrasında unu azar azar, ekleyin ele yapışmayan yumuşak bir hamur olana kadar un ekleyin iyice yoğurun ardından n direk yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin.

Isıtılmış 175% fırında 15 dakike pişirin soğumadan tepsiden almayın dağılma olacaktır.

Kaşıkla şekil verdim birazını da yuvarladım oğlum öyle istediği için. Dondurma kaşığı olanlar daha kolay şekil vereceklerdir veya istediğiniz şekilde olabilir sofranızdan sevdikleriniz eksik olmasın.

Yorumlar

Popüler Yayınlar