Izgarada Balıklı Salata

Bir kaç gündür blogu güncelleme fırsatım olmadı hadi bakalım biraz daha farklı bir tarif ile geldim sizler ve kendi ailem için.

Artık yaşam süresi uzadı ve yeni yüzyılda daha da uzun olacağı iddia ediliyor tüm araştırmalar bu yönde bununla ilgili olarak beslenme alışkanlıklarımızı değiştirmemiz ve kısa sürede kendimiz ve hayatımızdaki sevdiklerimiz için küçük ama lezzetli değişikliklere benim gibi açık olanlar denemekten bir şey olmaz beğenmezseniz bir daha yapmazsınız olur biter. Harika bir salata tarifi denedim yaparken aslında sebze, meyve ve balık üçlüsü ile oluşan salata tadından biraz şüphe ettim ama yaptığımda doktorunda neden üstüne basa basa bu tarifi evinizde yapın deneyin kendiniz ve sevdikleriniz için yapın tükettikten sonra daha iyi algıladım tarifi. Tarifi denedim bir gurme değilim ama benim lezzet duraklarımdan oldu en az haftada bir mevsimi bitene kadar yapmayı düşünüyorum çünkü bazı salatalara kullandığımız ürünlerin mevsimi geçince o ürünleri tüketmeyi bırakmalıyız.

Izgara Balıklı Salata:
1 adet balık (levrek, çipura vs)  
4 yaprak marul
Yarım demet roka
1 adet küçük kırmızı pancar
1 adet küçük boy portakal
1 adet limon
Çiğ badem 8-10 adet
1 yemek kaşığı keten tohumu
2 çorba kaşığı zeytin yağı

Izgara balıklı salata hazırlanışı:

Balığı döküm tavada ızgara tavada yağsız olarak pişirin kendi yağını bırakacağı için hiç yağa gerek bile olmayacak merak etmeyin bu aşamada tuz ilave ettim ben salataya tuz atmayacağımız için ok az atmanız yeterli olacaktır.

Pancarı 15 dakika haşlayın kabuklarını soyun küp küp, doğrayın.

Portakalı soyun onuda küp olarak doğrayın.

Marulu ve rokayı iyice yıkayın doğrayın ve hazırladığınız tüm malzemeleri derin bir kaseye alın üzerine bademleri limon ve zeytin yağını ilave edin iyice harmanlayın servis tabağına alın üzerine ızgara yaptığınız balıkları ayıklayın keten tohumlarını ister dövülmüş ister tüm olarak gezdirin ve servise hazır afiyet olsun.

20 dakika hazırlama süresi evde yemek yapmak zor oluyor diyenlere bu tarif inanılmaz olarak kolay ve her gün bir öğün salata ile geçirmek isteyenler varsa mayıs ayı başına kadar bu tarif tercih edilebilir zaman zaman afiyet olsun sofranızdan sevdikleriniz eksik olmasın.

Yorumlar

Popüler Yayınlar