Domatesli Ekmek Tarifi

Domatesli ekmek yapıyoruz biz kiminle mi? Oğlumla tabii hamur işi çocukların parmak gelişimini desteklediğini biliyor musunuz? 4 yaşından sonra eline oyun hamurlarında ki kokudan dolayı istemedim hamur açar, ben yaptıkça yoğurur ve biraz da eliyle oynar bu onun için çok eğlenceli bir zaman oluyor ama annesi ona bilmeden aslında gelişimi için çok ama çok önemli bir uğraş verdiğinin farkında değil.

Domatesli ekmeği akşam ikinde çayı için hazırladık lezzeti çok güzel tam buğday unu ile yaptığımız için görüntüsü daha koyu siz aldırış etmeyin beyaz unların saf göründüğüne, böylesi daha da lezzetli.
Domatesli ekmek için susam, kara çörek otu, ve tabii keten tohumu ilave ettim taze kekik bahçeden daha ne olsun tam bir bahar ekmeği oldu ilkbahara yakışan nefis bir ekmek yapmak isteyenler 2-3 saat bekletme süresi olduğu için erken davranmak gerek.

Domatesli ekmek için gerekli malzemeler:
Ekmek hamuru için:
500 gr tam buğday unu
1 çay bardağı süt
1 tatlı kaşığı maya
1 tatlı kaşığı tuz
1 yeteri kadar ılıktan biraz daha sıcak su

10-12 adet domates
1 yemek kaşığı keten tohumu
1 kase doğranmış taze kekik
4 diş orta boy sarımsak

Üzeri için: 1 çorba kaşığı susam 1 çorba kaşığı kara çörek otu

Domatesli Ekmek Hazırlanışı:
Hamuru yoğuracağımız kaba unu alalım ortasına havuz yapalım içine sütü boşaltalım ılık olsun üzerine mayayı ilave edelim ve bir çay bardağı kadar su ekleyip elimizle mayayı eritelim ardından tuzu ilave edelim ve içten dışa doğru su ilave ederek hamuru yumuşak bir şeklinde yoğuralım sonra tezgaha alın hamuru elinizle üstten alta doğru iyice özleştirelim sonrasında ben hamur kabım var un atalım altına hamuru yerleştirin sofra bezi ile iyice sıkıca sarın ve mayalanması için bekleyelim.
2 saat sonra bir kontrol edin eğer hamur iki katı olmuşsa hamur tamamdır değilse biraz daha bekleyin tam buğday unu biraz daha geç maya alıyor tabii.

Hamur mayalanma devam ederken biz iç malzemesini hazırlayalım. Domatesleri sıcak suda 5 dakika bekletin doğrayın, sarımsakları ezin, kekikleri doğrayın.

Ardından mayalanan ekmek tezgaha alın üstüne alın üzerine, domates, sarımsak ve kekiği alın iyice yoğurun ve şekil verin istediğiniz gibi.

Ardından 20 dakika daha dinlendirin ve o arada fırını açın fırında ısınmış oluyor ve ardından üstüne susam ve kara çörek otunu serpin fırına sürün 200 derecede pişirdim ben yaklaşık 45 dakikada pişti ama pişirme süresi değişir kullanılan una ve fırının pişirme süresine göre değişir.

Yağlı kağıt sermeyi unutmayın fırın kabına:

Eğer beyaz un kullanacaksanız eğer kesinlikle bu kadar beklemeniz gerekmeyecek onuda hatırlatayım doğal olan ürünlerde pişirme süresi değişir her zaman ben taş değirmeni unu kullanıyorum, bu yüzden mayalanması ve pişmesi gecikiyor.

fotoğraflamadım ama ekmeğin yaparken her aşamada oğlumla yaptım çok keyif aldı.

Yorumlar

Popüler Yayınlar