Lokanta usulü kelle paça tarifi - Kelle paçanın şifası

Ne zamandı hatırlamıyorum aile olarak tüketiminden vazgeçtiğimiz bir lezzet artık insanlar tercihleri hamburgerler ve pizzalar eee Avrupalılaşmadan ne geldiyse hemen kabullenme eğilimiz var bizim örf ve adetlerimiz yediklerimiz de ki değeri bilmeyen bir millet oluyoruz bazen. Bundan 5-yada 6 ay önceydi çok mutlu olduğum bir haber okudum, şimdi diyeceksiniz bu yazdıklarınız ne alakası var kelle paça ile! Hemen oraya geliyorum, nöroloji ve beslenme uzmanı Dr. Natasha Campbell McBride, 3 yaşındaki otizm hastası oğlunu paça içerek iyileştirmiş biz olsak aaa kelle yiyerek iyileşir mi? Der miyiz deriz! Şimdi doktorun kurduğu cümle ise kesiştiği nokta beni bir kere daha unutulan sünneti hatırlatınca bir kere daha seviniyor ve üzülüyorum yitirdiğimiz değerlerimize sahip çıkamayışımıza. Tüm hastalıklar midede başlar bu yazıyı hastalıklarla ilgili sünnete riayet eden ve ilim ehli bir yazarın beslenme ile ilgili kitabında okumuştum 3-4 yıl öncesinde. Şimdi siz hala çocuklarınıza kelle paça yedirmiyor sanız alışkanlık kazandırmıyor sanız yedirdiğimiz abur cuburlar hazır gıdalar nereye kadar? Ev ahalisine tabii kaçırır mıyım? Fırsat bu fırsat kelle paçanın mide florasına olan faydasını anlattım artık en az ayda 1 kelle paça çorbası pişiyor evde yaz aylarında bilemiyorum yapar mıyım? Kelle paça çorbasının faydasını elimden geldiğince ne kadar önemli olduğunu kısaca anlatmaya çalıştım umarım yapar ve tüketirsiniz bu sağlık deposu çorbayı.

Lokanta usulü kelle paça çorbası için gerekli malzemeler:

1 adet kelle (paçaları yoktu benim yaptığımda ama olursa daha iyi olur)
2,5 litre su
Tuz

Terbiyesi  için:
2 yemek kaşığı un
3 yemek kaşığı sıvı yağ
4-5 diş sarımsak (büyük ise 3 diş yeterli oluyor)
4 adet limon

Üzeri için: sumak, pul biber, karabiber

Lokanta usulü kelle paça çorbası hazırlanışı:

Kelleyi kasaptan kesildiği gün ayarlata bilirsiniz önceden söylemeniz yeterli direk yüzüyor ve dişlerini ayıklıyor sadece iç kısmı temizlemek kalıyor.

Kelleyi iyice sıcak sudan bir defa yıkadım düdüklü tencereye hop üzerini kapatacak kadar su ilave edin 2,5 litre kadar yeterli oluyor sonrasında tuz ilave edip kaynamaya başladıktan sonra düdüklüde 80 dakika pişirin kelle biraz daha geç pişiyor.

Pişen kelleyi hiç bekletmeden hemen çıkartın sıcaklığı geçer geçmez ayıklayın.

 Kellenin suyunu süzerek tencereye aktarın kelle etlerini içine bırakın 1 kase haşlanmış nohut ilave ettim genelde kullanılmıyor ama bu sayede çocuklar daha rahat içiyor.

Tencerenin altı kısık kaynamaya devam etsin.

Sarımsakları ezin ve limonların suyunu sıkın elinizin altında hazır olsun.

Terbiyesi için tavaya un ve sıvı yağını alın unun kokusu çıkana kadar kavurun, kavrulan unun üzerine kaynamakta olan kelle paça suyundan ilave edin hızlıca karıştırın iyice akıcı bir kıvam alana kadar su ilave etmeye devam edin.

Kıvam alan kelle paça sosuna sarımsakları ekleyin ve 1 dakika daha karıştırarak sosu pişirin altının kısık olmasına dikkat edin.

Hazır olan sosu kaynamakta olan paçanın üzerine boşaltın ve karıştırın üzerine limon suyunu ve tuz ayarını yapın bu şekilde 10 dakika daha kaynatın ve sıcak olarak servis yapın üzerine sumak, pul biber, karabiber, kimyon tercih size kalmış ama sumak denemelisiniz Kahramanmaraş'lıların yaptığına yakın oluyor onlar sumakla terbiye eder paçayı o tarifede paylaşırım bir gün deneyenlere afiyet olsun şimdiden şifa olsun sofranızdan sevdikleriniz eksik olmasın.

Tarif hem lokanta usulü ve aynı zamanda çocuklara sevdirmek için nohut ve sumak ben ilave ettim nohut annem yaparken de koyuyor paçaya ve sumağı Kahramanmaraş'lılar sumakla terbiye ettiği için çorbayı ayrı bir lezzettir biraz harmanlanmış oldu deneyen ve yapanlardan yorum alayım:

Yorumlar

Popüler Yayınlar