Peynirli Ispanaklı Yumurta Tarifi


Köy pazarına gittiğimde çok güzel kuzu kulağı bahçe ıspanağı görünce hemen aldım tabi sorgulama yapmak benim işim sorarım alışverişte sen mi yetiştiriyorsun? Gübre ne kullanıyorsun? İlaçlama yapıyor musun? Satıcılar bazen sıkılıyor ama pazarda iyi bir araştırma yaptım ve belli dürüst satıcıları bulduktan sonra artık yolum belli buyurun tamamen doğal kuzu kulağı ıspanaktan kahvaltı sofrasına harika bir doyurucu tarif: 

Peynirli ıspanaklı omlet için gerekli malzemeler:

500 gr ıspanak
3-4 yumurta
2 yemek kaşığı lor peyniri
2 yemek kaşığı süt
4 adet çeri domates
2 yemek kaşığı sıvı yağ
Tuz
Karabiber
Pul biber
Tavayı 

Peynirli ıspanaklı yumurta hazırlanışı:

Ispanakları iyice yıkanır ve sap kısımları ayrılır sadece yaprak kısımları incecik doğranır.

Suyu iyice sıkılır veya salata kurutucuda kurutabilirsiniz ben ıspanağı akşamdan yıkadığım için hemen pişirmeye koyuldum.

Sıvı yağ tavaya alınır ve ıspanaklar rengi dönene kadar sotelenir tavanın altı kapatılır.

Derin bir kaseye yumurtalar kırılır, süt, lor peyniri, tuz ve karabiber eklenir iyice çırpılır en son sotelenen ıspanak ilave edilir ve iyice karıştırılır.

Tava yeniden 1 yemek kaşığı kadar yağ ilave edilir ve her tarafına gezdirilir sonrasında peynirli ıspanaklı omlet dökülür üzerine çeri domatesler yerleştirilir ve altı kısık olarak tavanın ağzı kapatılır ve yumurtalar iyice pişene kadar beklenir.

Pişen ıspanaklı omlet servise hazır üzerine pul biber servis yapılır: sofranızdan sevdikleriniz eksik olmasın.

Yorumlar

Popüler Yayınlar