Ramazan Hazırlık Ev Limonatası

Ramazan ayı sayılı günler kaldı artık ilkbahar mevsiminde tutacağız yaz sıcaklarını yavaş yavaş, geride bırakıyoruz ama ben hazır içeceklerden kullanmadığım için pazardan güzel mis gibi bahçe portakalı ve tabii ki son portakallardan güzel ramazanda tüketmek için limonatalık malzeme aldım.

Sadece 15-20 dakika gibi kısa sürede 2 portakal 2 limondan 8 litrelik limonata olacak şekilde hazırladım kalabalık misafirler için ve içecek aşıran çocuklarınız varsa çok iyi bir fikir hala pazarlarda bol olarak bulunan portakal ve limon bulabilirsiniz mis gibi limon ve portakal sarsın tüm mutfağınızı.

2019 yılı ramazan ayı ilk tarifim olsun buda:

Ramazan Hazırlık limonata tarifi 
2 kilo portakal
2 kilo limon
Buzdolabı poşet

Portakal ve limonları tüm olarak koyup yuvarlak dilimleri yapıyordum daha önce ama robotton çekerken daha zor oluyor bende daha küçük olarak buzdolabında donmadan doğramak daha iyi olduğunu fark ettim limon ve portakaldan hazırladığım limonatanın daha kolay hazırlamak isterseniz sizde benim gibi bu şekilde yapabilirsiniz daha az yer kaplıyor buzdolabınıda veya derin dondurucularda.

Portakal ve limon sap sap kısımlarını kesin bahçe limonu idi lekeler vardı onları da kestim sonrasında önce ortadan sonra tekrar bir defa daha ortadan ince dilimler yaptım poşetlere 2 limon 2 portakal gelecek şekilde yerleştirdim.

Tadı daha yoğun olsun diye de limonata yaparken 10 litre su değil 8 litre kullanıyorum.
Hemen tarifi paylaşayım.

Portakal ve limondan limonata hazırlanışı:

Difrizden çıkardığınız limon ve portakal poşetini ikiye bölün bir portakal bir limon gibi düşünün robottan atın içene 1 bardak şeker ile un ufak olana kadar çekin, sonra geriye kalan kısmada aynı 1 bardak şeker ekleyerek çekin.

Büyük bir kaba alın çekilen limonata harçlarının üstüne 8 litre suyu ilave edin ve iyice karıştırın.

Şeker ayarını burada yapın ağız tadınıza göre sonrasında 1 saat bu şekilde kalsın arada karıştırın sonrasında tülbentten veya ince süzgeçten geçirin.

Cam şişelere yerleştirin ve buzdolabında soğuduktan sonra afiyetle tüketmek kalıyor içine taze nane yaprakları ile servis öneririm afiyet olsun.Sofranızdan sevdikleriniz eksik olmasın.

Yorumlar

Popüler Yayınlar