Tereyağı ile yogurt nasıl mayalanır?

Tereyağı ile yoğurt nasıl yapılır. Yoğurtsuz süt nasıl mayalanır?
Yoğurt evde yapanlardansanız sizde benim gibi o zaman bu alternatif aklınızda bulunsun.

Sağlam bir sütcünüz varsa katkısız bulduğunuz zaman yoğurdunuzu evde yapmak gibisi yoktur.

Yaz döneminde bu sorunu şıkça yaşadığım oldu havanın sıcak olması nedeniyle yoğurt çok geçmeden ekşime yapıyor hali ile yeniden yoğurt yapmak için tatlı yoğurt arıyordum bu da ayrı bir sıkıntı.

Hazır yoğurt kullanmak ise tam bir facia oluyor krep kıvamında sünen bir katılık oluyor 😨 emeğinize yazık zaman ve para kaybından başka bir şey değil.

Tereyağı ile nasıl yoğurt yapılır sorusuna ilk denedim tam kıvamlı olmasına rağmen çok çabuk ekşidi büyük bir şekilde şaşırdım bir daha yapmamaya karar vermiştim ama sonradan yine mecbur kaldım ve yeni aldığım tereyağı ile yeniden yaptım sonuç harkülade oldu öyle kalıp kalıp demiyorum ama oldukça iyi bir yogurt oldu.

Tereyağı ile mayaladığım yoğurttan tekrar yoğurt yaptığımda ise sonuç mükemmel. Bu mayayı artık uzun süre muhafaza edicem gibi de.



Tereyağı ile yoğurt nasıl mayalanır sorusunun yanıtına.

cam kavanoz şiddetle mayalamanızı tavsiye ederim veya yoğurt çanaklarına.

Pişen sütü 5 dakika  kaynatın ve ocağın altını kapattıktan sonra 5 dakika karıştırarak soğutun yoğurdu mayalamak istediğiniz kaplara boşaltın ve mayalanma ısısına düşünce bir tatlı kaşığı tereyağını (1 litrelik cam kavanoz için ölçü bu) eriyene kadar karıştırın ve ağzına peçete yerleştirin ve evinizde doğal gaz varsa petek üzerine yerleştirin 4-6 saat arası mayalanacaktır.

Doğal gazı olmayanlar benim gibi öncelikle havlu sarın sonrasında kalın bir sofra bezini de sararak 6-7 saat gibi bir zaman sonrasında yoğurdunuz tamamdır. 4 saat veya 1 gün buzdolabında beklettikten sonra yoğurt yemeye hazır. Yapanlara afiyet olsun

Yorumlar

Popüler Yayınlar