Ispanaklı Dağbulet Tarifi - Ispanaklı fellah köftesi nasıl yapılır?

Kışın yeşil mi yeşil sebzesi türlü türlü börekleri neşelendiren, keklere renk katan, salatalara konuk olan ıspanak bu gün kalabalık sofralar için tarif arayanlara tam aradıkları tarif burada.

Bulgur hangi sebzeyle yapsanız yapın ayrı bir lezzetli olur köftede ise efsana olur ıspanaklı fellah köftesi gün yemekleri listenize ekleyebilirsiniz veya 5 çayı yanına ölçülü tüketimde sıkıntı yoook kilo alımı olmayacaktır.

Ispanaklı fellah köftesini difrize yapıp kaldırabilirsiniz veya hazırlayıp hamur iken difrizde ani gelen misafirlerinize hazır olmuş oluyor.

Ispanaklı dağbulet yemeğin adı ne alakaysa ıspanaklı fellah köftesi olmuş Hatay yöresinde sıkça yapılan bu tarif en pratik halı ile karşınızda.

Bende hamuru daha önce hazırlamıştım çıkardım çözülünce sadece şekil vermek kaldı 1  kilo köftelik bulgurdan hazırladım iki eşit parçaya böldüm hamuru ve ıspanak yerli bahçeden bulunca fırsat bu fırsat ıspanaklı fellah köftesi yapmadan olmaz.

Pratik olması için ben hamuru elimde yoguramadım makine ile çektim bunu belirteyim.

Köftesi için malzemeler:

1 kilo köftelik bulgur

2 su bardağı un

1,5 yemek kaşığı biber salçası (acı veya tatlı ağız tadınıza göre)

1 yemek kaşığı domates salçası

Tuz

Kimyon

5 su bardağı ılık sıcağa yakın değil ılık olmalı

Köftelik bulguru geniş bir yoğurma kabına alın 5 su bardağı suyu ilave edin harmanlayın ve suyunu çekerken siz üzerine salçaları, unu, kimyon, ve arzu ederseniz kurutulmuş reyhan ilave ederek bulgur suyunu 15 dakikaya çekmiş olacaktır 15 dakika sonra elinizle tüm malzemeleri karıştırın ve et makinesinden iki defa geçirin fellah köftesini yoğuramayanlar varsa benim gibi bu yöntemle olmama gibi sıkıntınız olmayacak. Makineden çektikten sonra elinizle şöyle birkaç dakika yoğurun hamurun özleşmiş olduğundan hamuru toparlamak diyelim.

Hamuru iki eşit parçaya ayırın her eşit parçadan 6 kişilik doya doya çıkıyor bunu da hemen belirteyim.

Sıra geldi  en eğlenceli yanına küçük küçük misketler yuvarlıyoruz ben ortasına parmakla şekil vermedim böyle daha pratik oluyor 😉 işlem bitince burada şöyle bir ayrıntı değinmek istiyorum ikramdan önce hazırlanması gereken bir tarif o yüzden ön hazırlıklar bitince 20 dakikada servise hazır oluyor.

Sosu için gerekli malzemeler:

750 gr ıspanak (kuzu ıspanak tercih edin)

2 orta boy soğan

4-5 diş sarımsak

1 çorba kasesi doğranmış domates (konserve olur)

1 çorba kaşığı domates

Yarım çorba kaşığı biber salçası

3 yemek kaşığı zeytinyağı

Tuz


Ispanaklı fellah köftesi hazırlanışı:

1,5 litre kaynar suya köfteleri salıverin onlar haşlanırken sosuna hadi:🙂

Zeytin yağını tencere alın üzerine ince ince kıyılmış soğan ve sarımsakları ilave edin.

Rengi dönen soğanların üzerine domates ve biber salçalarını ekleyip karıştırın beklemeden domatesleri ilave edin domatesler kendini bırakınca üzerine ince doğranmış ıspanakları ilave edilir tuz atılır ve kısık ateşte kendini bırakması için 5 dakika ağzı kapalı olarak pişirin sonrasında iyice sosu harmanlayın.

iyice pişen soda 1 su bardağı köfteleri haşladığınız sudan ekleyin ve sosu tekrar karıştırın sos bu aşamadan sonra 2 dakika daha kaynatın sos hazır.

kaynar su ile buluştuktan sonra orta hararetli şekilde arada dikkatli bir şekilde karıştırın ve süzün sonrasın sosla buluşturun iyice karıştırın ve servise hazır.

Üzerine sarımsaklı yoğurt ilave edilirse ayrı bir lezzet oluyor ıspanaklı fellah köftesi diğer bir adı ile ıspanaklı dağbulet yapanlara afiyet olsun.

Yorumlar

Popüler Yayınlar