Portakal şekerlemesi tarifi

Portakal şekerlemesi nasıl yapılır?

Sömestri tatilini tatil gibi geçirelim diyenler burada mı?  Çocukların el becerilerini geliştirmelerine izin vermek gerek. Çocuklarla birlikte yapılacak etkinlik arayanlar biz bugün önce güneş sistemini resim çizdik  ardından portakal şekerlemesi yaptık hem de öyle  üç dört değil 12 taneden eee mevsimin en önemlisi nede olsa.

Çocukların mutfağa olan ilgilerini kısıtlamak yerine onlara teşvik eden birisiyim benimle aynı fikirde olan veya olmayan olabilir.

Çok çok tüketilecek biraz sabır gerektiren bir tarif zaman alıyor yapması bir gün öncesi portakalları soyduk yedik suyunu çıkardık akşam için dış kabukları dil-imlendi kesildi büyük tencereye bol suyun içine yüzmeye, saat 19:00 gibiydi sabah saat 07:00 gibi sudan aldım ve portakal şekerlemesi maceramız başladı.


Portakal şekerlemesi uzun süre kalan bir tarif bol şeker ve su gidiyor ama zaman gerektiren bir tarif ama zahmeti var ama sonuçta uzun süre tüketeceğiz.

Portakal şekerlemesi yapacak olanlara şöyle bir anlatayım püf noktalarını:

3 portakal şekerlemesi için malzemeleri sayayım çünkü ben 12 portakal yaptım: portakallar kalın kabuklu olanlardan tercih edilmesi gerekiyor büyük boy olması da tercih sebebi.

3 portakal için gerekli şeker miktarı 2 su bardağı şeker gidiyor bu ölçüden yola çıkarak yapmak istediğiniz ölçüyü bu oranda artırabilirsiniz.

Portakal şekerlemesi için bol su gerekli oda her evde mevcut.

Karanfil ve tarçın ilave edilebilir ama çocuklar istemediği için ben tercih etmedim.

Portakal şekerlemesi için gerekli malzemeler:

12 adet büyük boy portakal

2 çorba kaşığı kalın tuz

8 su bardağı şeker

3 su bardağı portakal suyu

3 su bardağı su

 Portakal şekerlemesi hazırlanışı:

Portakalları baş ve arka kısımlarını yuvarlak şekilde keselim ve ince uzun dilimler halinde keselim.

Büyük derin bir kap veya tencereye yerleştirelim ve su üstüne çıkacak kadar dolduralım.

4 saat sonra bir daha suyunu değiştirelim.

Kendi yapma saatinize göre ayarlama yapabilirsiniz ben 19:00 gibi suya koydum 11:00 gibi suyunu değiştirdim ve sabah 07:00 kadar aynı suda kaydı ikinci su ilave ettiğimde tencereyi iyice doldurdum.

Suyunu iyice sıkalım pişireceğimiz tencereye alalım üzerine 1 çorba kaşığı tuz atalım, kaynar su ilave edelim kaynamaya başlayınca 5 dakika süre sonunda hemen süzüp bol soğuk suyun içine boşaltalım ve 15 dakika bekletelim.

Suyun içinden çıkarırken elimizle sıkalım ikinci kaynama aşamasına öyle geçelim.

Kettle kulandım ben zamandan tasarruf.

2. defa aynı işlemi yeniden yapıyoruz ve 3. defa kaynama işlemi yaparken tuz ilave etmiyoruz.

En son aşamasına geldiğimizde portakal suyunu, suyu ve suyunu iyice sıktığımız portakalları tencereye alalım ve üzerine şekeri ilave edelim.

Portakalda iyice şekeri ve suyu bitene kadar pişirelim bu aşamada kaşıkla karıştırmayın sakın tencereyi sallama işlemi ile karıştıralım kırılma olmaması için.

bu işlemin ardından fırın tepsisine dizelim ve oda ısısında kurutalım fırında da olabilir ama doğal kuruması daha iyi oluyor.

Portakal şekerlemesi hazır kırılmalar olabiliyor sıkma işlemleri olurken ama buda aynı incir kurusu kaysı kurusu gibi bir yıl kalsa da bozulmuyor cam kavanozlara yerleştirelim ben küçük parçalararını kek te kullanıyorum ayrı bir lezzet oluyor sofranızdan sevdikleriniz eksik olmasın.

Yorumlar

Popüler Yayınlar