Soğuk kış günlerin vazgeçilmezi salep - Salep tarifi

Evde salep yapmayı ustasından baristalık yapan bir ustadan tesadüfen öğrendim. Bazı insanlarla yollarımızın kesişmesi sadece raslantı değildir sizin yeni şeyler öğrenme zamanınız gelmiştir.

Salep içimi yumuşak ve tam akıcı kıvamdan olmasını isteyenler veya yıllardır hazır paket içenlerden misiniz? Bazı alışkanlıklar sizde kalmalı, bazılarını yenilemek gerekli bu tarif te bunun neden gerekli olduğunu tarifi yapan deneyenler hak verecek.

15 yıldır salep yapıp tüketirim ama bu tarifi yaptıktan sonra kendim ve sevdiklerim için bu tarifi ne zaman yapsam her seferinde hmmm çok lezzetli nasıl yaptın deniliyor olması.

Evde salep yapmanın en temel püf noktası süt ve suyu bir arada kullanmak.

Yıllardır süt ile yapıyordum kıvamı tadı kötü oluyor muydu? Hayır olmuyordu ama bu denli lezzetlide olmuyordu.

Aktardan alıyorum hep baharatlarımı yılı geçmiş hiç bir ürünün faydası yok bunu yenileyelim hemen taze taze alıyorum kış mevsimi boyunca. Hadi evde nefis bir salep tarifi sıcak, sıcak mis gibi sarsın kokusu ile tüm mutfağınızı.

Salep 2 kişilik tarif üzerinden veriyorum.

1 fincan soğuk süt

1 fıncan soğuk su

Şeker

2 tatlı kaşığı şekersiz sade selep ( her şeyi içerişinde olan saleplede yapabilirsiniz)

Tarçın

Büyük boy cezveye tarçın hariç tüm malzemeleri ilave edin.

Salebi yapması burada devreye giriyor başından ayrılmadan karıştırarak pişiriyoruz.

Kaynamaya yakın olunca kaşikla savurun kıvamı dahada güzelleşsin.

Kaynayan salep sardımı tüm mutfağınızı eeee hadi o zaman içmeye yapanlara tarifi yapıp birde böyle deneyenlere afiyet olsun.








Yorumlar

Popüler Yayınlar