2016 Salı Günü İftar Menüsü – 2. Gün İftar Menüsü - Çilekli Bardakta Pratik Kup Tarifi

2016 Salı Günü İftar Menüsü – 2. Gün İftar Menüsü

Ramazan ayı 2. Gününde iftar menüsü arayanlara günün menüsünü hemen yayınlayalım dünden giremediğim için bugün gün içinde iki menüyü ard arda girmeye niyet ettim mecburen ramazanın verdiği güzel telaşlarla birlikte vaktim pek kalmıyor.

Ramazan ayı boyunca inşallah arzuladığım konulara deyinmek ve bir yandan da oluşturduğum menülerle aranan tariflere deyinirim umarım işte güzel bir iftar menüsü olarak düşündüğüm lezzetler yaptığım anda çekemediğim için menüyü tek tek tariflerini link olarak paylaştım bugün mazur görürsünüz umarım gönlün istediğini her zaman elvermeyebiliyor zaman.

Ramazan ayı içinde ne tatlı yapsam diye düşünürler öyle şerbetli uzun zahmetli tatlılara bugün ara verin neden mi? Pratik mi pratik bir kup yapmaya ne dersiniz?

Ramazan iftarından sonra çay sonrası canınız şöyle güzel mi güzel bir tatlı çekecektir mutlaka çocuklar ise bu çilekli bardakta kupa bayılacak denilebilir benimkiler ve misafirim çok beğendi şekli bile göz doldurdu denilebilir.

Çilek hala mevsimi pazarlarda tezgahlarda görebilirsiniz kirazlar ve vişnelerde gelmişti açıkçası tezgahlarda ama çocuklar çileği daha çok seviyorlar diye tercihim çilek oluyor.

Bardakta kup yaptım buzdolabına yerleştirdim tabi üzerine streç film ile sardıktan sonra iftar sonra bizleri bekliyor ben pratik olarak hazırladım çocukları oruçlu olanlar denemek isterlerse hemen tarifi yazayım ve bugünün menüsüne de hemen paylaşayım.
Ramazan menüsünde ne olursa olsun ağzınızın tadı olsun gerisi hikaye.

Çilekli bardakda pratik kup tarifi için gerekli malzemeler:
1 paket vanilyalı puding
3,5 su bardağı süt
2 kaşıt labne peynir
1 tatlı kaşığı tereyağı
Tercih ettiğiniz yulaflı bisküvi (kakaoluda olabilir)
1 kase dolusu çilek
Ceviz

Çilekli bardakda pratik kup hazırlanışı:
Sütü tencereye alın üzerine vanilyalı pudingi boşaltın ve kaynamaya başladıktan sonra karıştırmayı bırakmadan 5 dakika daha pişirin ve indirin.

Puding soyuma aşamasında biz diğer hazırlıkları yapalım.

Cevizi robottan geçirelim üzerine bisküvileri ilave edip robotta incecik hale getirelim.
Çilekleri kumu kalmaması için iyice yıkadıktan sonra dilimleyelim.

İlk sıcaklığı geçmiş olan puding içine labne peyniri ve tereyağı ilave edelim ve blendirden geçirelim.
Bardaklara önce puding sonra bisküvi daha sonra doğradığımız çilekleri yerleştirdikten sonra üzerine tekrar puding ilave edelim üzerine çok az bisküvi kırıntıları ile çilekli bardakta kuplarımız hazır oda sıcaklığına geldiğinde hop buzdolabına iftar sonrası soğuk soğuk çok güzel gelecek.

Tatlı ile başladım tarifleri paylaşmaya ama daha bitmedi çocukların ne arzu ediyorsa onları hazırladım bu akşam ben ilk olarak mercimek çorbası tercih ettim tarifini daha önce yaptığım gibi yaptığım için tarifi direk olarak linkten tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Mercimek çorbası tarifi için TIKLAYIN:
Böreksiz iftar sofrası olmaz diyorsanız hem pratik hem de lezzetli bir börek yapmaya ne dersiniz benim tarifi yedikten sonra favorim oldu diyebilirim çok ama çok lezzetli bir börek kek kalıbında peynirli börek.
Kek kalıbın da peynirli börek tarifi için TIKLAYIN:

En güzel sofralara yakışır ramazan sevdiklerimiz ili işte güzel bir ana  yemek aslında tek başına da yeter onun lezzeti ama ramazan biraz özeniliyor mutfakta çok zaman geçiriliyor aslında işte güzel bir tarif.

Tavuklu maklube yapmaya ne dersiniz damak tadınıza hitap edermi etmez mi ? bilmiyorum ama çok ama çok lezzetli bir ana yemek kendisi tek başına yeten bir güzel bir lezzet buyurun bakalım tarif arayanlar.
Makbule tarifi için TIKLAYIN:

Yanına ayranı, hurması, en önemlisi suyu ile salatası ile güzel bir iftar menüsü hade afiyet ola hayırlı iftarlar.


Yorumlar

Popüler Yayınlar