Havuçlu Kek Tarifi

 Tam tutan havuçlu kek tarifi yıllardır aynı tarifi kullanıyorum.

Bir zamanlar havuçlu kek  kek star olmuştu bir filim ile şimdilerde ise ufak değişikliklerle Starbucks 🍰 havuçlu keki olarak ün yaptı. Ben klasik olarak tam tutan tarifim ile devam edeyim.

 Mevsimi geldiğinde havucun benim için her yıl yeniden ünlü olur  kendileri tarçın kokusu ile vazgeçilmez lezzet  havuçlu kek.

Kek kokusu sarsın bütün evinizi hadi bakalım kimler seviyor fırından çıkan kek kokusunu.

Çay saati tarifleri devam etsin mi? 

Havuçlu Kek Tarif 

4 adet yumurta 

1,5 su bardağı şeker 

1 su bardağı süt 

1 su bardağı sıvı yağ 

3 adet orta boy havuç 🥕 

1 su bardağı ceviz 

1 tatlı kaşığı tarçın 

1 paket kabartma tozu 

1 paket kabartma tozu 

2,5 su bardağı un 


🥕Yumurta ve şekeri iyice çırpılır 5 dakika.

🥕Üzerine süt ve sıvı yağ eklenip 1 dakika daha çırpılır.

🥕 Rendelenmiş havuçlar eklenir.

🥕 Ceviz ve tarçın eklenip spatula ile karıştırılır.

🥕 Kabartma tozu , vanilya, un elenerek eklenip spatula ile karıştırır.

🥕 Kek kalıbını yumuşak tereyağ ile yağlayıp üzerine susam ekleyin.

🥕Havuçlu kek harcını kek kalıbına boşaltıp bir kaç kere vurdurun.

🥕 Fırını alt üst ayarda açın ve 160 derecede 45-50 dakika pişirilir 


Deneyecek olanlara afiyet olsun .


✅ Hatay’ın mutfağı orijinal tarifler .

🎦 Hatay’ın muhteşem yerleri 

➡️ güncel tarifler için takipe alarak destek olabilirsiniz sen yoksan bir eksiğiz 👍

@sofranintuzu 

Tarifleri deneyip benim ile sosyal medya hesapları üzerinden paylaşabilirsiniz 😉 storide günlük detaylı tarifler Hatay mutfağı ve bir çok keyif alacağınız storiler bırakıyorum.

Yorumlar

Popüler Yayınlar