Susamlı Tuzlu Kurabiye Tarifi -Tuzlu kurabiye nasıl yapılır?

Susamlı Tuzlu Kurabiye Tarifi Tuzlu kurabiye nasıl yapılır? Tuzlu kurabiye kolay tarifi:

Susamlı tuzlu kurabiye geldi hanımlar tarif arayanlara duyurulur. Kurabiyeler evlerde olmazsa olmazdır hele de misafir gelecek ve sık sık ziyaretçisi olanlar evinde çocukları olanlar ve çocuklarına dışarıdan gıda tükettiremeyen tiziz anneler işte susamlı tuzlu kurabiye tarifi.

Susamlı tuzlu kurabiye yapmak için pek çok sebep var sıraladım ve bunun için bir çok mazerette yazabilirim ama bu tarifi günde tattım ben mahlep, sirke, ve yoğurt kullanırım tuzlu kurabiye yapınca ama bu tarif de bunların hiç birisi yok ama lezzeti oldukça değişik geldi diyebilirim.

Susamlı tuzlu kurabiye yaparken yalnız olmayın nedeni tek başına biraz uzun ve sıkıcı gelebilir çocuklarınızdan yardım isteyebilir ve onlarla hem sohbet ederken verin ellerine fırçayı onlar yumurta sarısını sürsün eğlensin kendilerine harf yapsınlar bir şeyleri sizinle öğrensinler bu onların çok hoşuna giderken aynı zamanda öz güvenlerin tazeler aynı zamanda.

Susamlı tuzlu kurabiye bayramlarda, gün davetlerinde, çocukların doğum günlerinde, çay saatlerinde, daha doğrusu beş çaylarında tüketebileceğiniz bir tarif. Bu tarifi uzun yolculuğa çıkacak ve atıştırmalık isteyenlere sık sık yapılırdı eskiden günümüzde öyle değerlerin çok ama çok azaldığını düşünüyorum.

Susamlı tuzlu kurabiyeler uzun zaman saklanabilir olması bu tarifi yapmamız için neden oluyor ben bu tarz tarifleri yaptığımda cam kavanozlarda uzun süre muhafaza edebiliyorum bu yüzden çok sık yapmak yerine ara ara yapıp uzun zaman tüketilebiliyor.

Susamlı tuzlu kurabiye sevenler susamı tek çeşit de kullanabilirler benim tattığım tarif değik ise de farklı bir tat katmıştı.

Kurabiye yapılışı oldukça basit oluşu uzun süre kalması ve saklama koşullarının kolay oluşunu göz önün de bulundurursak bu tarifi yapmak cazip hale geliyor sizler ne dersiniz bu durumda bilemiyorum ama işte Hatice hanımın ellerinden güzel bir tarif tekrar teşekkürler her şey için Hatice hanım bu benim sizden aldığım son tarifti bloğumda sizin tariflerinizi paylaşmak benim için çok özeldi yeni tariflerinizi bekliyoruz.
Susamlı Tuzlu Kurabiye İçin Gerekli Malzemeleri
1 paket margarin
1 su bardağı su
1 su bardağı sıvıyağ
2 adet yumurta (birinin sarısı üzerine)
3 tatlı kaşığı şeker
1 tuz ( damak tadınıza göre artırabilir az katabilirsiniz)
1 paket kabartma tozu
Alabildiği kadar un
Üzeri için;
Susam
Çörek otu
1 yumurta sarısı

Susamlı Tuzlu Kurabiye Hazırlanışı:
Tereyağını oda sıcaklığında olmasını unutmayın karıştırma kabına tereyağını parçalar halinde aktarın üzerine sıvıyağı ve suyu ilave edin bu üçlüyü iyice akıcı bir kıvam alana kadar elinizle yoğurun birbirine yedirin.

Üzerine yumurtaların birisinin sarısı hariç kırın, şekeri, tuzunu da kattıktan sonra iyice bir kez daha karıştırın  bir miktar un ilave edin unu yedirmeye başlamadan önce kabartma tozunu boşaltın ve azar azar un ilave ederek ele yapışmayacak ne çok yumuşak nede çok katı olacak şekilde bir hamur elde edin.

Hazır olan hamuru yuvarlayıp şekil verdikten sonra önce yumurta sarısına sonra susam tabağına daldırın hamurun tamamına aynı işlemden geçtikten sonra fırınlama zamanı.

Fırında çok kalırsa yanar az kalırsa pişmez o yüzden herkesin pişirme ayarı değişikliğini göz önünde bulundurarak pişirmesini öneriyorum.

175-180 derece ideal oluyor üzerleri hafif kızarmaya başladığında kantürol edin.
Pişmiş olan susamlı tuzlu kurabiyeleri sakın ola ki fırında bırakmayın fırın sıcaklığında bile yanar bu tarif deneyenlere şimdiden afiyet olsun.


Fırında unutup yakmamak için 10 dakika sonra mutfakta olun.

Yorumlar

Popüler Yayınlar