Turşu Tarifi - Kesinlikle Bozulmuyor

  Sonbaharda şair değiliz ki yaprakların sararmasına hüzünlenip kendimizi doğaya bırakalım! 

Biz hem hüzünlenip hem de kendimizi kışa hazırlarken buluruz. Sonbahar bizim için son hazırlıklar demek oluyor. Konserveler, salçalar, soslar, reçeller ve doğal probiyotik olan turşular oluyor her sonbahar aylarında kurabileceğiniz küçük ama sonucundan oldukça memnun kalacağınız harika bir tarif bırakıyorum öncesinde ister tarife geçin ister detaylarına bakın.

Eskiler turşu kurarken dolunay göre hareket ederek turşuları hazırlarlar dı neden mi? Hiç bilmiyorum ama denedim ben mutfakta eskilerin neden yaptığına tesadüfen karşılaşan birisiyim ve eskiler bir işi yüzyıllardır yapıyorsa bazen sorğulamıyorum deneyimli yorum turşuyu 4 ayrı dolunayda kurdum farklı zaman ve malzemeler ile hiç bir bozulma olmamakla birlikte kesinlikle Küf ve erime ile de karşılaşmazsınız.

Turşu nasıl kurulur? Tüm püf noktaları ile 


Turşu yapmanın püf noktaları.

1. Su klorsuz olmalı yoksa içme suyunu kaynatıp soğutabilirsiniz. 

2. Tuz olarak turşuluk değil kristal tuz kullanın daha doğru seçim olacaktır. 

3. İlk üç gün gözünüzün önünde olsun 3 gün dolunca havasını alın ve 1 ay 🌑 boyunca kiler veya karanlık ortamda bırakın yoksa karanlık bir ortam koyu bir renk tişört ile kapatabilirsiniz.

4. Dolunayda kurun turşunun mevsiminden çok dolunay 🌕 olunca kurulması gerektiğini unutmayın!...

5. Turşu malzemeleri ne kadar taze ve doğal olursa turşunuz o kadar güzel be lezzetli olacaktır. 

6. Turşu için kullandığınız sirke fermente ve naturel olması turşunuzun olmaz ise olmazı. 

7. Son püf noktası turşuyu kurarken ne kadar sıkıştırarak basarsanız o kadar iyi boşluk bırakmadan ve bastırarak kavanozlayın. 

8. Turşu yapımı. 

9. 1 litre su için ölçü veriyorum artırmak yapmak istediğiniz ölçüde yapabilirsiniz 

Turşu suyu tarifi 

10. 1 litre su 

11. 1 su bardağı sirke (🍏🍇)

12. 6  çorba kaşığı kiristal tuz

13. 1 çorba kaşığı nohut 

14. 8 diş sarımsak 🧄 

15. İsteğe bağlı  1 çay kaşığı limon 🍋 tuzu 

16. Hangi malzemeler varsa onu kullanabilirsiniz. 

Sadece biber, sadece salatalık,sadece lahana da olur ne varsa canlar mutfakta şef sizsiniz.

17. Biberlere bıçak 🔪 batırdım salatalık 🥒 kullanmak isterseniz çok hafif çizmeniz gerekir . Şimdiden deneyenlere afiyet olsun..


Yorumlar

Popüler Yayınlar