Tahinli Kek Tarifi

Tahinli kek 

Fırından çıkan kek 🍰 kokusu kadar huzur veren bir koku var mıdır? 

Farklı tariflere çok açık olan ben yöresel lezzetimiz olan yerli tahin ile ekstra güzel oldu diyebilirim.

Taş değirmen tahini kullandım kullandığınız malzemeler ve adım adım tarifi uygularsanız tadına doyum olmayan nefis tahinli kek sürekli yapmak isteyebilirsiniz! O kadar iddialıyım!

Tahinli kek efsane lezzet 


Köklerden limonlu kek 🍰 ve pamuk kek sayfada mevcut limonlu kek efsane lezzeti de denemeye değer bir tarif.

Her zaman mevsim değişiyor sonbahar ve kış aylarında tahinli ve limonlu keki bol bol hazırlayabilirsiniz .

Tam ölçü tahinli Kek Tarifi

Tahinli kek tarifi tam ölçü ile bırakıyorum.

Tahinli kek 4 adet yumurta

1,5 su bardağı şeker

1 su bardağı süt

1 çay bardağı sıvı yağ 

1 çay bardağı caviz 

1 çorba kaşığı mor haşhaş 

2 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

2 su bardağı un

Kek kalıbı için Tereyağ ve Susam 

Şeker ve yumurtayı çırpalım.

Sıvı yağ, tahin, süt ekleyip tekrar çırpılır.

Un, kabarma tozu , vanilya eklenip elenir.

Üzerine haşhaş , ceviz ekleyip spatula ile karıştırılır.

Tereyağ veya margarin ile kek kalıbı iyice yağlanır.

Susam serpilir ve kek harcı boşaltılır.

180 derecede pişirilir.

Kurdan testi yapmayı unutmayın!

Kekin ilk bir kaç dakika sonra hemen ters çevirip bırakması için vurdurun hepsi bu. Deneyen herkese afiyet olsun benimle sosyal medya hesapları üzerinden paylaşabilirsiniz. 



Yorumlar

Popüler Yayınlar