İncir pestili tarifi


  İncir hasadı başlayalı çok oldu Ağustos ayında yapmıştım her türlü incir cinsinden yapılan incir pestili 10 ekime kadar devam edebilir çünkü incirler bizim burda yeni olmaya başladı.

İncir pestili defne yaprağı ile 6 ay tazeliğini koruyor ama o kadar kalmaz benimkiler kahve yanına misafir ikramları arasında yerini alır.

Doğal lezzetler önceliğimiz her zaman için. Sizinde öyle mi?

Tarif şekersiz de yapılır mı derseniz onun tarifi belben olur ama benim belben yapmak için eriğim yoktur olmayınca yapamıyorum. 

Kurutma olarak tüketiyoruz şekersiz halini yeni dönemde incir cipsi çıkmış olsada yüzyıllardır var aslında sadece görüntü ve yapılışı farklı.

Buyrun tarife 

İncir pestili 


İncir pestilini 5 kilodan hazırladım ben 1 kilo üzerinden veriyorum tarifi yapmak isterseniz belki Ağustos ayı geçmiş olabilir ama hala bolbol incir var yapmak isterseniz.

🍈🍈🍈🍈

—— İncir  pestili tarifi ——

1 kilo incir

1 su bardağı şeker 

1 su bardağı su 

Dövülmüş fındık, ceviz , badem 

Gerekli malzemeler yağlı kağıt 

🍈🍈🍈🍈🍈

İncirleri yıkayıp süzgece alın 

Kulp kısımlarını bıçakla kesip direk tencereye ilave edin

Üzerine su ve şeker ilave edip önce kısık ateşte sonra orta ateşte 30 dakika pişirin 

Blenderdan geçirdikten sonra kısık ateşte 40 dakika karıştırarak pişiriyoruz.

Yağlı kağıtlara incecik döküyoruz.

Güneş gördüğü yerde kurutuyoruz 

2 gün içine dövülmüş fındık, ceviz veya fındık ekliyoruz.

Ben unutmuştum kurumaya yakın ekledim😔

Kuruyan incir pestilini istediğiniz şekilde kesebilir siniz.

Hava açık sa eğer 3-5 gün içinde kuruyor detaylı videoları izlemek için İnstagram'dan ve YouTube kanallardan beni takipe alabilirsiniz.


Yorumlar

Popüler Yayınlar