Kekiklim Tarifi - Öğrenci Evlerinde En Çok Yapılan Yemek

Kendim oğluma şimdiden öğretiyorum ekonomik ve 30 dakikada hazırlanması pişmesi suren meşhur kekiklim tarifi ile kendinize ziyafet çekin oldukça ekonomik oluyor.

5 kişilik aile olmamıza rağmen sadece 2 kişilik tüm malzemeler dahil ve geriye kalan soslar ile bir kaç defa daha yapabilirim. Çocuklar çok seviyor zaten.

Tavuk dünyasında yediğimiz lezzeti kendiniz evde çok kısa sürede ve oldukça pratik bir şekilde hazırlamak isterseniz buyurun detayları ve püf noktaları ile birlikte yapalım.

Kişi sayısına göre malzemeleri arttırabilirsiniz.
kekiklim Tarifi Tavuk dünyasi kekiklim 

Hatay mutfağı kadar yeni lezzetler de mutfağımda yer veriyorum sizlerde benim gibi olanlardan mısınız? Yorum yapabilir veya tarifi denediyseniz benimle sosyal medya hesapları üzerinden paylaşabilirsiniz.
Öğrenci evleri için bir çok farklı tarifler de sayfada mevcut.


—🌿Kekiklim Tarifi 🌿—
2 adet tavuk göğsü 
2 çorba kaşığı kekik 🌿 
Yarım çay bardağı zeytin yağı 
3 diş sarımsak 🧄 
1 tatlı kaşığı sirke 🍏
Tuz 
Pişirirken 2 kaşık zeytinyağ, yarım paket krema , 1 su bardağı kaşar rendesi 
Tüm malzemeler karıştırılır derin bir kapta kuş başı doğranmış tavuklar ilave edilir sarımsak eklenir iyice harmanlanır en az 2 saat veya akşamdan hazırlarsanız lokum gibi olur ✅ 

Tavuklar dinlenip marine olduktan sonra pişirme kısmına geçilir 🍽
Bu aşamada makarnayıda koyun eş zamanlı servis olacağından ikisini aynı anda pişirmek gerekiyor ve evde ne varsa salata tabi ki
🍽🍽🍽🍽
Tavaya zeytinyağ alın iyice ısınınca tavukları ekleyelim yüksek ateşte sulanmadan pişmedi gerekiyor , tavuklar pişerken makarnayı ayarlayalım👍
Kaynayan makarna suyuna tuz, zerdeçal ekleyelim makarnayı ilave edelim karıştırıp orta ateşte 11-15 dakika arası haşlayalım. 
🥗 
Makarna ve tavuklar pişme aşamasında iken salata ayarladım ben ☺️
🍽 pişen tavukların üzerine , yarım paket krema , ve kaşar 🧀 rendesi ilave edip bir kaç dakika sonra altını kapatalım 🌿 kekiklim hazır ✅

Makarna için tereyağ ve zeytinyağ ekleyip kuru Reyhan ekleyip makarnayı ilave edelim üzerine , karabiber ve tuz ekleyip yarım paket krema ekleyip karıştıralım hepsi bu 🍽🌿
Reyyan olmadığı için kullanmadım vardı aslında bulamadım 😞 çok basit ve lezzetli .



Yorumlar

Popüler Yayınlar