Tereyağlı İncir Kavurması Tarifi - En Doğal İncir Kavurması Nasıl Yapılır?

Tereyağlı İncir Kavurması Tarifi - En Doğal İncir Kavurması Nasıl Yapılır?
Kahvaltı için tatlı arayanlara en organik bir tarif denemeye ne dersiniz. Kahvaltı yapmayı önemsiyorsanız ve bunun için geleneksel tarifler sizin daha çok ilginizi çekiyor ise ozaman doğru yerdesiniz hemen tarife bakıp çıkanlar pişman olur neden mi? Bu tarifi birkaç deneme sonrasında yapmaya karar verdim.

Tarifi bizim burada farklı bir şekilde yapılıyor zeytinyağı veya tereyağı ile hazırlanan incir kavurması daha lezzetli nasıl olur ve nasıl yaparım diye düşünmeden kendimi alamadım.

Tarifi yapan ve her zaman özellikle hafta sonu kahvaltısı için yaptığını duydum her yapan ara sıra yaptığını ve özlenen bir lezzet olduğunu belirtti inciri çok sevenlere duyurulur her mevsim ayrı bir güzel olan inciri kış boyunca sizde kendinizi şımartmak için yapabilirsiniz.

Organik ürünlerle hazırlayacağınız incir kavurması kış için tüketmeniz gereken besinler ve gıdalardan oluşuyor olması ayrıca tarifi biraz daha değerli hale getiriyor.

İncir kavurmasını pek sık yapılan bir lezzet değildir nedeni ise doğal ve ülkemizin zenginliklerini doğru ve zamanında kullanmamazdan kaynaklanıyor olabilir. Hepimiz yöremizdeki ürünlerle en iyi halde sunmayı bilmiyoruz veya yenikleri hep başkalarından beklediğimizden oluyor.

İncir kavurmasını tereyağlı veya zeytinyağlı olarak daha doğrusu damak tadınız hangisi hitap ediyorsa derim ben onu deneyin ama zeytinyağı tercih edecekler içine şeker katmayı unutmayın.
İncir kavurmasını birkaç denemeden sonra doğru tarifi buldum bende tarif geleneksel olarak incir kavurması tarifi fazla bir değişiklik yok benim pişirdiğim yöntem içinde öyle. Aradaki fark mi? Benim kullandığım ürünlerin tamamı doğal organik ve içine hiçbir ek gıda girmemesi.

Ama aşamaları değiştirip nasıl daha iyi bir lezzet ortaya çıkarırım telaşı beni denemeler itti ve iyi ki buda olmuş dedim işte lezzet bu.

İncir kavurması Akdeniz, ege ve doğuda yapılan kahvaltılıklar arasında yerini alıyor yapması basit ve tarifin içinde birkaç malzeme oluşu en önemlisi besin değeri yüksek olması, tamamen geleneksel bir lezzet oluşu tarifi yapmanız ve çocuklarınıza sevdirmeniz için yeterli olur sanırım.

İlk önce incir kavurmasını zeytinyağlı olanın tarifini vereyim sonra benim denemem olan tarife bakarız.

Zeytinyağlı İncir Kavurması Tarifi:

10 adet incir
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 yemek kaşığı şeker
1 su bardağı su
Üzeri için tarçın:
İncirleri yıkayın ve suyunu süzün ve doğrayın, zeytinyağını tavaya alın ısınınca incirleri birkaç dakika kavurun.
Üzerine sıcak su ve şekeri ilave edeni ve suyu çekene kadar pişirin.
Ocaktan alın servis tabağına aldıktan sonra üzerine tarçın ilave edin.
Sıra geldi benim tarifime.

İncir kavurması yapacak olanlar dikkat birde bu tarifi böyle deneyin:
Tek porsiyon ölçü kullandım:
İncir Kavurması Tarifi İçin Gerekli Malzemeler:
5 adet kuru siyah incir
1 yemek kaşığı tereyağ
1 çay kaşığı tarçın




Tereyağlı İncir Kavurması Hazırlanışı:
Ön hazırlık:
İncirleri öncelikle sadece ikiye keselim derin bir kabın içine alalım üzerini kapatacak kadar su ilave edelim ve 5 dakika bekletelim.

Cevizleri olabildiğince büyük olsun sakın iri parçalar veya daha küçük olarak doğramayın.

Tereyağını  tavaya alalım ve eridikten sonra içine cevizyleri ekleyelim.

2 – dakika kavuralım üzerine sudan çıkardığımız sulu incirleri ilave edelim.

3 – dakika daha tereyağında incir ve cevizleri kısık ateşte kavuralım ve servis yapacağımız tabağa veya tava ile daha lezzetli olacaktır sunum yapmak fark etmez ben servis kullandım ama tavada daha lezzetli olurdu.

Servis tabağına aldıktan sonra üzerine tarçını dökelim ve servise hazır afiyet olsun.

Yorumlar

  1. Tereyağlı incir kavurması, lezzetli ve hafif bir tatlı olması nedeni ile şerbetli tatlılara güzel bir alternatif olabilir. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Evet çok doğru dediniz Kader hanım,diyette olanlara iyi bir alternatif olabilir bu tarçın,ceviz, ve incir tereyağını azaltmaları yeterli olacaktır.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar