Böğürtlen Reçeli Nasıl Yapılır? Böğürtlen Reçeli Tarifi

Böğürtlen Reçeli Nasıl Yapılır? Böğürtlen Reçeli Tarifi:

Mevsim yaz ve günler uzun sıcak hava insanı bunaltıyor bunaltmasına ama rabim öyle güzellikleri de saklamış ki bu sıcak havada görmemek mümkün değil. Sıcak hava ile zor olgunlaşan yaz meyveleri bir bir doğal hayatta kendini göstermeye başladı. bahçeli bir evininiz varsa veya çalılık bir  dağ bağınız varsa o zaman sizlerde iyi bilirsiniz böğürtlen reçelini. Toprak için ne söylense azdır. Kış aylarında ayrı güzellikler barındırır yaz aylarında ayrı güzellikler. Denge içinde süre gelen güzellikler bunları denge içinde olmasını zamanın yapılan yanlış tarım ve salınan zararlı gazlarla bozulmaya başlasa da bizler yinede nasipli nesiller olduğumuzu düşyünüyorum.

 Bayramda tatil demek olabilir benim için aslında mutfak demek oldu arta kalan zamanlarda ise bağ bahçe gezilerine azda olsa vakit ayırdım bahçeden elimden böğürtlen toplamak nasip oldu azdı ama organik bir böğürtlen tattıysanız az olmasının pek de önemi yok dersiniz sizde benim gibi. Böğürtlen önce şerbet yapmak geldi aklıma sonrasında reçele karar verdim.

Böğürtlen reçeli ilk defa yapıyorum ama bu denli lezzetli olduğunu bilseydim 2 hafta önce gelen taze taze böğürtleni de yapardım elbet sanırım ramazan vakitsizliğinden taze taze yemekle yetinmiştim.
Böğürtlen reçeli yapmak isteyenler hiç terüddüt etmeyin rengi, kokusu, ve lezzeti daha önce yediğim bir çok reçelin üstüne çıktı. Sık sık fırsat buldukça yapacağım kesin.

Ben reçele tereyağı veya limon tuzu koymayı sevmiyorum şekerini ve ölçüyü iyi tutturmak önemi büyük.

Böğürtlen reçelini anneanne yöntemi ile pişirmeyi tercih ettim.
350, gr olarak çıktı annemin bahçesinden. Taze taze sizinde elinize geçerse azlığına çokluğuna bakmayın sakın.

Ağız yaralarına çok faydalı olan böğürtlen kış mevsimi içinde çok faydalı bir reçel.

Böğürtlen reçeli için gerekli malzemeler:

350, gr böğürtlen
1,5 su bardağı şeker
1 çay bardağı su
Arzu edilirse tereyağı ve limon tuzu ( ben kullanmadım)

Böğürtlen reçeli hazırlanışı:

Böğürtlen narin bir meyve taneleri hemen dağılmaya meyilli olduğundan hiç karıştırmadan ve narin bir şekilde yıkadım tane tane bir reçel istiyorsanız buna dikkat edin.

İyice tek tek yıkayalım ve reçel yapacağımız tencereye alalım. Üzerine şekeri ilave edelim ve buzdolabında 1 gece bekletelim. ( yatmadan önce yaptım ben sabah kahvaltı hazırlayana kadar  pişti)

1 gece buzdolabında bekleyen böğürtlen üzerine bir çay bardağı suyu ilave edelim ve kaynayana kadar orta ateşte sonra kısık ateşte karıştırmadan arada köpüğünü alarak pişirelim. ( tahta kaşık yardımı ile aldım köpükleri kevgir kullanmadım)

15 dakika kaynadıktan sonra böğürtlenin şerbetini kıvamının olup olmadığına bakarak pişirin 18, veya 25 dakika arası hazır olacaktır.

Pişen böğürtleni ben hemen tüketeceğimden kavanoza yerleştirelim soğuyunca ağzını kapatalım. Böğürtlen reçeli kahvaltıda süper oluyo yanında köy tereyağı da varsa kahvaltıda başka ne istenir ki insan?  Afiyet olsun. Mevsimindeyken yapın.


Yorumlar

Popüler Yayınlar