Tavuklu Hünkar Beğendi Tarifi - En Pratik Tarif


Mevsim artık bir çok sebze sera altı yetişmeye başlayalı baya oldu eh o zaman bizde patlıcanları tariflerde başlayabiliriz. İftar için hazırladığım tavuklu hünkar beğendi mevsimi gelmiştir. Yaz boyunca hazırlayabileceğiniz bol bol, tüketebileceğiniz hünkar beğendi ana yemek olarak nefis bir yemek.

Tavuğu önceden marine ettim daha lezzetli oluyor tarif adım adım paylaştım patlıcanı önceden közleyip, eti önceden marine ederseniz, yaklaşık 30 dakika da hazırlanıyor yani zaman sıkıntısı olmayan sıcak servis olacağı için yanına pilavı yapana kadar hazır olacak bir ana yemek.

Tavuklu hünkar beğendi tarifi için gerekli malzemeler:

Tavuk marinesi için
1 tam tavuk göğsü
3 yemek kaşığı zeytinyağı
3 diş sarımsak
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı kimyon
Pul biber
Tuz

Beğendi malzemeleri için gerekli malzemeler:
3 adet kemer patlıcan
2 yemek kaşığı tereyağı
2 yemek kaşığı tepeleme un
1,5 su bardağı süt
Tuz
Karabiber
Kaşar peyniri

Hazırlanışı:
Begendi için öncelikle tavukları marine edelim. Marinelik malzemelirin tümünü derinbir kapta karıştırın üzerine tavukları ekleyip hanmanlayın ağznı kapatın ve en az 30 dakika olmak şartı ile buzdolabında bekletin ramazan için ben 2 saat kadar bekledi.

Patlıcanları közleyin ve bekletecekseniz benim gibi limon suyunu sıkın ve patlıcanların dış kısmına sürün kararma olmaması için benim patlıcanlarda erken hazırlanıp iftara yakın saatte hazırladım için onlarda limonlayıp buzdolabına kaldırdım.

Servisi sıcak olan et yemeklerinde en son pişen onlar olmalı bu yüzden de ön hazırlıklar tamamlandıktan sonrası kolay oluyor.

Geçelim tavuklu beğendinin son aşamasına.

Marine olmuş tavukları tavaya alalım ve kendi kendine arada karıştırarak pişirmeye bırakalım.
Tavuklar pişmeye yaklaşınca uzun sürmüyor zaten.

Beğendiyi yapmaya geçebiliriz.

Patlıcanları tahta üzerinde iyice dilimleyip kıyın ve incecik olsun.

Tere yağını tencereye alın üzerine unu ilave edin unun kokusu çıkana kadar kavurun kısık ateşte soğuk sütü ilave edin çırpma teli ile iyice unu açın.

Patlıcanı ilave edin iyice karıştırın karabiber, tuz ekleyip en son olarak kaşar peyniri ekleyin iyice karıştırın ve tencerenin ağzını kapatın bu şekilde 5 dakika dinlensin.

Yemek masamız hazırsa beğendi geliyor o zaman. Beğendiyi tekrardan karıştırın ve servis yapacağınız tabağa yayın ortası biraz çukur kenarları dolgulu olsun.

Pişmiş tavukları üzerine alın maydanoz ile süsleyerek servise hazır yiyenlere yapanlara afiyet olsun.
Patlıcan yemeyen çocuklar fark etmiyor bu tarif ile bunu da belirteyim sofranızdan sevdikleriniz hiç eksik olmasın.

Yorumlar

Popüler Yayınlar