Kışlık salamura yaprak nasıl hazırlanır? Salamura yaprak basmanın en pratik tarifi

Salamura yaprak basmanın en pratik tarifi ve en sağlam tarifi desem yeridir her kes bilir bu yöntemi ama nedense bizim kültürümüz yeniliğe çok açık olduğu gibi dener yanılır yine eskiye döner her şeyde olduğu gibi bu tarifte onlardan birisi bir çok tarif var ama yinede en çok tercih edilen tarif bu nedeni en güveniliri buda ondan tuzu fazla gibi görünür ama akşamdan suya koyanlar iyi bilir gider suyu iki kere değiştirirseniz mis gibi taptaze katkısız basılmış salamura yaprak gibisi var mı? yok elbet!

Kışa hazırlıklar tüm hızı ile sürüyor mevsim tam yaprak zamanı mevsimin serin geçmesi ve hala devam eden yağmurlarla yaprak toplama mevsimi hala devam ediyor taptaze olarak bende tamamen organik bağ yaprakları ile hazırladım bu yıl yapraklarımı.

Yaprak sarması en çok tüketilen sarma ve dolma çeşitlerinin başında geliyor. Kimisi dolmasını yapar kimisi sarmasını ikisinin arasında ki fark ise çok basit kalınlık ve incelik ve sarma şekline göre isim değişiklik gösteriliyor ve yaprağın cinsine göre beyaz üzüm yaprağı ve siyah üzüm cinslerine göre yaprakların büyüklüğü belli oluyor çok büyük yaprakları dolmalık daha küçük boyutlular ise sarmalık parmak gibi olanlar ve tek lokmalık olarak sarılıyor.

Kışlık salamura yaprak nasıl hazırlanır?

1 çok farklı tarif var bu yıl en popüler olanı haşlanıp kavanozlara basılması ben hiç düşünmüyorum bu yöntemi daha önce susuz basmıştım büyük pişmanlık olmuştu benim için nedeni ben anneanne yöntemlerini tercih edenlerdenim nedeni hiç hayal kırıklığı olmaması. Her yıl aynı basıyorum ve hiç bozulma olmuyor işte en basitinden yaprak sarması salamurası hazırlanışı.

Yaprak salamurası yapmanın ölçüsü elinizdeki yaprağa göre hazırlayabilirsiniz ölçü yok yumurta ayarı olduğu için salamura hangi kaba koydunuz ve ne kadar yaptığınız çok önemi yok salamura yapacağınız asma yaprakları sapları sağlam olması yeterli onun dışında hiç bir sıkıntısı yok, salamura yaprak basmanın en pratik tarifi  .

Asma yaprağını ben yıkamadan yapıyorum çünkü sabah erkenden topladım daha güneş doğmamış ve ilaçlama yapılmadığı için içim çok rahat olduğundan yıkamadım aynı zamanda sürekli olarak çiğ yağdığı için gerekli olmaz bunu köyde yaşayanlar iyi bilir.

Kışlık yaprak salamurası hazırlanışı:

Salamuralık kalın tuz
1 adet yıkanmış yumurta
Yaprağı basmak için sağlam kapaklı plastik veya cam kavanoz
Asma yaprağı
Yaprakları kutuya yerleştirin

Temiz dinlenmiş suya tuzu ilave edin 3 yemek kaşığı ilave ettim ben karıştırdım gerek kalmadı tekrar koymama yumurta gördüğünüz ayarda yükselince yeterli oluyor.

Ardından sıkıca bastığınız yaprağın üstüne yavaş yavaş, suyu boşaltın ağzını hemen kapatmayın biraz sonra tekrar koyun yaprak suyu çekiyor 2 saat kadar ben suyu çekmesini bekledim yaprakları elimle arada bir yerleştirdim aşağıya doğru sonrasında son olarak üstüne az kaya tuzu daha ekledim son olarak su ayarını yaptım buzdolabı poşeti yerleştirdim ve kapak kısmını iyice kurulayın ve sıkıca kapatın işlem tamam, seneye bahara kadar kullanmak için buda kilerdeki yerini aldı.

1 ay sonrasında yemeye hazır oluyor bu hali ile bu yılın kışa hazırlıkları devam ediyor salamura asma yaprakları da hazır.

Yorumlar

Popüler Yayınlar