Çilekli Cheesecake Çatlamayan Tam Ölçü

Hepimizin fazla şekerli olmayışı ve yoğurt ve labne peynirin uyumu ve yapması kolay görüntüsü ve lezzeti ile her mevsimin farklı meyve ve çikolatalarla yapılan tarifleri arasında olan cheesecake’i bugünkü tarifi çilekli olarak tam mevsiminde bir tarif olarak görebilirsiniz.

Mevsiminde tüketmeyi çok seviyoruz mis gibi kokusu üstünde, lezzeti yerinde doğal yetişmiş ürünler buluyorken soframıza daha ne isteriz her günümüze bin şükür.

Çilekli cheesecake te bilindiği gibi cheesecake alt tabanı her zaman aynı yapıyorum üstüne ise limonlu, çikolatalı, şeftali, vişne, üzüm, kiraz, erikli vs üstünü sos kısmını sadece farklı yapıyorum mevsime göre gerisi hep aynı.

Mutfağa girmeye başlayan herkes bir defa yaptı mı sonrasında ne denli kolay olduğunu anlıyor bu tarifi tek dikkat etmeniz gereken şey pişirme önerisine kesinlikle uymak ve tabii pişme süresine uymak, malzemelere tam ölçüyle kullanmak hepsi bu.

Fırın pişirme ayarında farklılık olabilir 5-10 dakika farlılık gösteriyor fırın pişirme ayarları.

Tam tutan nefis bir tarif çilekli cheesecake yapmak isteyen tarif tüm detayları ile burada.

4 aşamalı olarak anlatacağım tarifi.

1 aşama:
İlk olarak kek kalıbını hangisini arzu ederseniz kullanmak için onu tereyağı ile yağlayın ve alt tabanı ve kenarlarını yağlı kağıt yerleştirin. Sonrasında dışına da 1 kat yağlı kağıt ile sarın ben 1 toka yardımı ile tutturdum kalıbı hazır,

2 aşama:
Chessecake en alt tabanı gerekli 2 malzeme:
2 paket torku tam buğday bisküvi
1 yemek kaşığı dolusu tereyağı
Tere yağını benmari usulü ile eritin ve bisküvileri robottan veya elinizle bir bardak yardımı ile ezebilirsiniz. Sonrasında bu 2 malzemeyi karıştırın ve cheesecake’in alt tabanını hazır olmuş oluyor biskivüleri kaşık yardımı ile iyice bastırın ve yerleştirin sıkı sıkı olması gerekiyor.

3 aşama:
Buradaki aşamaya başlamadan önce fırını açın 160 dereceye ısınmaya başlasın.
2,5 bardak süzme yoğurt ( ben evde hazırladım küçük süzgece yerleştirdim ince delikli olana 1 saatte hazır oldu buzdolabında yaptım ekşime olmasın diye.
200 gr labne peynir
1 su bardağı şeker
2 çorba kaşığı un
1 çarba kaşığı buğday nişastası
3 adet yumurta
Bu aşamada tek dikkat etmemeniz gereken işlem mikseri orta hızda çalıştırmak ve asla bırakmamak. Benim oğlum yardım etti mikseri o tuttu ben malzemeleri ilave ettim.

Yoğurtu 1 dakika çırpın ardından şekeri ilave edin oda 1 dakika çırpılsın, sonrasında labneyi ekleyin, 1 dakika daha çırpın,  ardından un ve nişastayı ekleyin bu aşamada 2 dakika çırpın.

Sonrasında 1 dakika ara ile 3 yumurtayıda ekleyin. Sonrasında artık cheesecake en önemli kısmı hazır sonrasında kek kalıbına boşaltın ve 1 kaç defa vurdurun ki aralardaki hava kabarcıkları oluşmaması için.

Kelepçeli kek kalıbının altı su almayacak şekilde bir sulu kap içine yerleştirin. Ve fırında 45-55 dakika arası pişirin ve soğumaya bırakın 1 gece olursa daha iyi olur olmaz ise en az 6 saat buzdolabında bekletin.

4 ve son aşaması:

Çilek sos için gerekli malzemeler:
2 su bardağı çilek
Çilekleri yıkayın ve iyice püre haline gelene kadar blender dan geçirin akıcı ve pürüzsüz halda olması çok önemli.
2 su bardağı çilek sos
1 çay bardağı şeker
1 yemek kaşığı tepeleme buğday nişastası
Sos malzamelerini bir tencereye alın ve göz göz olana kadar pişirin ve bekletmeden cheesecake’in üstüne boşaltın ve oda ısısına gelince buzdolabına 1 saat bekletin ve sonrasında önce dışındaki yağlı kağıtı çıkarın sonrasında kelepçeli kek kalıbından çıkarın, servis yapacağınız sunum tabağına alabilirsiniz. Servis hali fotoğraflamayı unutmuşum.

Yazıyı yazması ve okuması uzun sürmüş olabilir ama yapması hiç zor değil keyifli ve eğlenceli oluyor yapanlara afiyet olsun.

Yorumlar

Popüler Yayınlar