4 malzemeli yoğurt böreği tarifi - Nefis çıtır börek tarifi


4 malzemeli yoğurt böreği tarifi - Nefis çıtır börek tarifi arayanlar tarif burada. 

Tatil başladı artık sizlerde evinizde arkadaşlarınıza zaman ayırıyor musunuz? Benim gibi.  Uzun günler ve tatil nedeni ile geç yapılan kahvaltılar başladı hali ile.

Bugün sizlerle harika bir börek tarifi ile geldim çok pratik olmasının yanında sadece 4 malzemeli bir börek tarifi.

30 dakika gibi çıtır çıtır, bir börek yapmayı arzu edenler ve bunun yanında lezzetli olsun diyenler, az malzeme olsun, vakit almasın, el açması olmasın eeeh aradığınız börek tarifi burada o vakit.
6-8 dakika arası hazırladım ben eli çabuk olanlar dahada hızlı fırına sürebilir.
Geçelim mi? Tarife evettttt.


4 malzemeli çıtır börek yapmak için nelere dikkat etmeli?


Yufka taze olmalı kesinlikle yırtık ve kuru yufkalardan bu börek yapılmıyor.

Yoğurdu ben kendim ayaradığım yoğurttan hazırladım süzme yoğurt ta kullanabilirsiniz susuz yoğurt olması şart

Üzerine çörek otu veya susam koymayın lezzetli olmuyor. Sade çıtır çıtır, tüketmeniz gereken bir tarif.

Bu böreği hazırlayıp buzluğa koyabilir ve 3 aya kadar tüketebilirsiniz.

Kesinlikle fırın ısınmış olmalı.

4 malzemeli yoğurt böreği için gerekli malzemeler:
3 adet yufka
Eritilmiş tereyağı 6 yemek kaşığı
9 yemek kaşığı yoğurt
Üzeri çin: 1 yumurta sarısı

4 malzemeli yoğurt böreği hazırlanışı:

Yufkayı tezgaha alın üzerine 2 kaşık tereyağı yayın ve fırçayla her yerine ulaşacak şekilde yayın.
Yoğurt ekleyin 3 kaşık onuda her tarafına yayın ve üzerine diğer geriye kalan 2 yufkayı da aynı işlemi yapın.
Arzu ettiğiniz büyüklükte kesin ben misafirlerim için hazırladım bugün yarısı büyük kestim yarısını daha küçük dilimledim hepsi bu

Kesim işini önce dörde sonra tekrar ortalarından bir dilimlere ayırdım ve sonrasında sarın.
Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin.

Üzerine yumurta sarısı ilave edin ve önceden ısınmış 180 % derece fırında iyice kızarana kadar pişirin.

İlk sıcaklığı geçtikten sonra servise hazır küçük kızlar ve ahçılığa soyunmuş küçük şefleriniz varsa onlarla da yapabilirsiniz bu tarifi büyük keyif alıyorlar.

Sofranızdan ne olursa olsun ama sevdikleriniz hiç eksik olmasın.

Yorumlar

Popüler Yayınlar