Nefis Krep Tarifi - Peynirli Krep Nasıl Yapılır?

Nefis Krep Tarifi - Peynirli Krep Nasıl Yapılır?
Kahvaltılık Tarifler, pratik kahvaltı tarifleri arasında bu tarif aklınızda kalsın neden mi? Sunumu ve lezzeti ve 15 dakika gibi kısa ve kolay bir kahvaltılık tarifi tadımı nefis. Krep yapmayı uzun zamandır yapmamıştım bu öyle böyle değil bir yıldan daha fazla olmuş da olabilir bunu bilmiyorum kahvaltı için Pazar günü olunca zaman bol bol oluyor tabi. Sofranın tadı tuzu olsun istiyorsanız Pazar kahvaltınız için özel bir lezzet diyebilirim. Krep yapmak isteyenlere malzeme dört kişilik gibi görünmüştü ama öyle olmadı ancak üç kişilik yeter çok lezzetli oldu çünkü. İç malzemeli yapmayı tercih ettim nedeni daha doyurucu olması ve lezzetini artırmaktı. İçine krem peynir, labne peynir,  beyaz peynir, helim peynir, yağsız peynir, ve tabi ki en çok besin değeri olan lor peyniri tercih edebilirsiniz.  Ben beyaz ve tam yağlı peynir tercih ettim. Krep yapmanın ilk kuralı nedir diye sorarsanız kesinlikle iyi bir tava diyebilirim krep tavanızız olsun bir tane yapışmaz seramik veya teflon fark etmez teflon krep tavası almıştım çok kolay pişirmemi sağladı diyebilirim ve hiçbir yardım kullanmadan tavada zıplatarak çevirdim bunu ilk yaptığımda tavadan düşürmüştümJ Krep yapmayı sevenlere küçük bir tavsiye reçelli bir krep benim ağız tadıma hitap eder mi?  Hayır cevabını veririm ama  otlu krep, sade krep, ıspanaklı ve bol maydanozlu bir krep bayılırım tavsiyede ederim.
Krep İçin Gerekli Malzemeler:
2 adet yumurta
2 su bardağı tam dolu olmamak şartı ile un
1 su bardağı süt
1 su bardağı su
1 yemek kaşığı sıvıyağ
İç Malzemesi İçin:
Beyaz peynir ve yarım demet maydanoz




Krep Hazırlanışı:

Maydanozları olabildiğiniz kadar ince doğrayın, peyniri elinizle ezin ve ikisini harmanlayın.

Derin bir kaba yumurtaları, sütü, suyu ve unu ekleyin tuzunu ilave edin ve unu topak topak 
kalmayana kadar karıştırın ve krep hamuru hazır akıcı ve kıvamlı.

Isınmış tavaya sıvıyağdan damladın ve tavayı sallayın üzerine krep hamurundan bir kepçe dökün ve tavayı sallayın tavanın her tarafını sarsın ve kabarmaya başlayınca diğer tarafına çevirin ve pişince tabağa alın iç yayarak yerleştirin ve sıcak iken sarın kesin ve servis tabağına yerleştirin tüm krep hamuru bitene kadar işleme devam.


Ben servis yapmadan önce üzerine maydanoz bir miktar ayırmıştım üzerine dökerek servis yaptım sıcak sıcak Pazar kahvaltısı için nefis bir kahvaltılık tarif.

Yorumlar

Popüler Yayınlar