Buzdolabına Kışlık Karnıyarıklık Patlıcan Nasıl Konur?

Buzdolabına Kışlık Karnıyarıklık Patlıcan Nasıl Konur?
Kış mevsiminde sizlerde hormonlu ve mevsiminde olmayan gıdalar tüketmek isteyenlerdenseniz o zaman hen zaman ki gibi anneanne yöntemine başvuralım.Kış mevsimi için hazırlıklar tam gaz devam bugün havanın güzel oluşu ile alışveriş zamanı gelmişti. Mutfak için Pazar alışverişi sonrası fazladan iki kilo aldığım patlıcanları karnıyarıklık olarak ayırdım aslında közleme de çok güzel oluyor ama bu hafta pazarda közlemelik patlıcandan çok karnıyarıklık vardı diyebilirim. Zamanım olmamıştım patlıcan için bugün vakit ayırdım aslında kış mevsimi arifesindeyiz ama Akdeniz ikliminde yaşamak bir ayrıcalık olunca bir çok sebze ve meyveyi her mevsim bulmak mümkün olabiliyor zaman zaman. Kışlık difriz sebzelerimiz devam ediyor işte kışlık derin dondurucuya hazırladığım karnıyarıklık kızarmış patlıcanlarım.


Buzdolabına Kışlık Karnıyarıklık Patlıcan Malzemeleri?

2 kilo orta boy kemer patlıcan

Kızartmak için sıvıyağ

Buzdolabı poşeti

Patlıcanları yıkayıp kulp kısımlarını ayıklayıp keselim, pijama olarak soyalım ve suları süzülmesi için kenara alalım.

Süzgeç ve altına boş bir kase alalım kızarttıktan sonra süzgeç de bırakacağız 1 saat kadar.

Kızgın yağda patlıcanları iyice kızartalım ve pişenleri süzgece alalım.

1 saat sonra soğumuş ve tüm fazla yağı akmış olacaktır.

Benim 2 kilo patlıcanım 3 yemeklik çıktı sizin aile kalabalığınıza göre miktarı artırabilirsiniz.

Ve poşetler difrize, kış mevsiminde yaparken tarif paylaşmak dileği ile kış gelmeden hazırlık yapacaklara. 

Pişirme Önerisi:

Difrizden çıkardıktan sonra çözülmesini bekleyin ve içini ben özellikle çıkarmıyorum daha iyi oluyor. 5 dakika fırınladıktan sonra içlerini açalım ve iç harç ve sosunu döktükten sonra fırında pişirin taptaze oh mis.

Yorumlar

Popüler Yayınlar