Tavada Mercan Balığı Tarifi - Tavada Az Yağda Mercan Balığı Nasıl Pişirilir?

Tavada Mercan Balığı Tarifi - Tavada Az Yağda Mercan Balığı Nasıl Pişirilir?
Nisan ve Mayıs aylarında tüketebileceğiniz en lezzetli balıklar arasında olan mercanın tam mevsimi şu anda tüketmek isteyenler tezgahlarda taze taze bulabilirler.

Mercan balığı tüm balıklar gibi A, B ve D vitaminleri içinde barındırıyor. Eğe, Çanakkale ve Marmara denizinde bulunan mercan balığı boyutlarına göre de adlandırılıyor aslında ama biz topluca boyutlarına göre isimlerini bilmesek de kısaca mercan balığı olarak biliyoruz yemesi lezzetli olan mercanı tüketmek isteyenlere mevsiminde bol bol tüketmenizi tavsiye ederek hemen ayrıntılara geçelim.

Günlerden balık olsun diyorsanız tavada az yağda tüketebileceğiniz lezzetli tava balıkları arasında olan yemesi biraz zahmetli olsa da lezzetine diyecek yok. Balık yemeyi her zaman istesem de alışkanlık yapamıyorum ben istesem çocuklar istemez ara sıra yaparız evde balık yemenin faydaları saymakla bitmez ama fırın balıkları yerine az yağda daha lezzetli halde tüketmekte ayrı bir yeri var damaklarımızda.

Mercan balığı yemenin en lezzetli yanı yanındaki mevsim salataları oluyor diyette olanlar için çok az yağda kızartabilirsiniz benim kilo vermek ile sıkıntılarım var yemek yapmaktan da yemek tüketmekten de büyük bir haz aldığım için bırakamıyorum. Vazgeçemiyorum yemek yemekten ama porsiyonlarımı artık daha az yağlı ve tuzu azalta bildiğim kadar azalttım bu bile 2 kilo vermemi sağladı yani yemek yerken de kilo verilebiliyor muş kızlar sizde deneyin.

Diyet yerine daha sağlıklı pişirme yöntemlerini tercih edin ben mercan balığını pişirirken teflon tavada sadece 1 çorba kaşığı sıvıyağ kullanarak pişirdim oldukça lezzetliydi sizlerde yapar ve beğenirsiniz umarım.

Mercan balığı fırında yapmak isteyenlere tavsiyem var alüminyum folyo kullanarak harika bir lezzet çıkarabilirsiniz sofraya kısaca balıkları temizleyin ve üzerine tuzunu kekik ve arzu ettiğiniz baharatları ekleyin limonlayın ve sarın ve fırına sürün pişmesi hızlı mercan balığı etlerinin ise lokum gibi piştiğini göreceksiniz.

Mercan balığı yanına limon soslu havuç salatası tarifinde hemen tarifini vereyim.
1 adet orta boy havuç
Yarım adet limon suyu
Tuz ve yağ kullanmadım malum yiyeceklerin tuzu ve yağı yeterli oluyor.
Havucu yıkayıp ve rendeleyelim ve üzerine limonu gezdirip yarım saat buzdolabın da bekletelim limon ile havuç iyice birbirine aromalarını birleşince yemesi ayrı bir lezzetli oluyor.
Karalahana salatasını da aynı şekilde yaptım ve en az yine yarım saat yine buzdolabında beklettim.
Gerisi teferruat zaten.
Mercan balığı diyette olanlara fırında veya çok az yağ kullanarak hazırlayabilirler.

Balık yanına hangi çorba yapılmalı?
Sizlerde benim gibi annenizden ve bugüne kadar balıkların yanına yapılan çorbaların arasında olan mercimek çorbası geldiyse aklınıza tercih edin süzme mercimek çorbası yaparsanız daha iyi olur balıkla birlikte balık tercihi de olabilir ama ben nedense hiç tercih etmem.

Tavada Mercan Balığı Tarifi İçin Gerekli Malzemeler:
1 kilo mercan balığı
3 yemek kaşığı mısır unu
Pulbiber
Kimyon
Tuz
Kızartmak için 2 yemek kaşığı sıvıyağ
Servis için limon

Tavada Mercan Balığı Hazırlanışı:
Balıkları temizlenmiş olabilir ama mutlaka kenarlarda pullar kalıyor iyice temizledim özellikle kanat alt kısımlarında kalabiliyor.

İç kısımlarında kalan kalıntılardan arındırdıktan sonra süzgece alalım iyice süzülsün.

Mısır unu ve baharatları iyice karıştıralım ve balıkları iyice harmanlayalım.

Sıvıyağın sadece teflon tavaya çok az olarak dökelim ve balıkları üzerine ısındıktan sonra yerleştirelim ve arkalı önlü iyice pişirelim.

Pişen balıkları havlu kağıda alalım ve ilk sıcaklığı geçer geçmez servis yapalım.

Masanızda sevdikleriniz eksik olmasın.


Yorumlar

Popüler Yayınlar