Ispanaklı Sarma Börek Tarifi

Ispanaklı Sarma Börek Tarifi:
Ispanaklı börek yapmak öyle kolay değildir zahmetinde gizlidir lezzeti. Elde incecik hamur ile ha zırladığım sarma ıspanaklı börek lezzitide de kendisi gibi kat kat içinde saklıydı. Kahvaltı veya ara sıcak olarak servis edilebilecek börek her evde mutlaka yapılmalı. Elimden geldiğince her karesini fotoğrafını çektim adım, adım takip edenler en iyi şekilde hazırlayacaklarına eminim.
Ispanaklı Sarma Börek İçin Gerekli Malzemeler:
3 adet ırından hamur
500 gr kuzu ıspanak
200 gr teneke peyniri
1 çay bardağı mısır özü
3 çorba kaşığı yoğurt
2 çorba kaşığı mısır özü yağ
Üzeri için susam

Ispanaklı Sarma Börek Hazırlanışı:

1-Ispanakları yıkayalım ve doğrayalım sonra tekrar yıkayıp suyu süzülmesi için süzgece alalım.

2-Karıştırma kabına salçayı, peyniri, mısır özü yağını alalım iyice karıştıralım.

3-Üzerine ıspanakları sıkarak ilave edelim tekrar iyice karıştıralım ve iç harcımız hazır.

4-Fırın tepsinini az bir yağ ile yağlayalım.

5-Hamurları incecik olarak açalım ve büyütebildiğiniz kadar açın.

6-Üzerine ıspanaklı iç harçtan dökelim ben üçe böldüm üç harcı üç hamura da eşit miktarda olması için. yayalım ve rulo şeklinde saralım ve tepsinin ortasından başlayarak yerleştirelim tüm işlemi diğer iki hamura da uygulayalım.

7-Yoğurt ve 2 çorba kaşığı mısır özü yağını iyice karıştıralım böreğin üstüne bol bol dökelim üzerine susamları atalım ve bekletmeden 200 derece önceden ısıtılmış olması önemli sürelim ve üzeri ve altı kızarana kadar pişirelim sıcak olarak servis yapalım.

Yorumlar

Popüler Yayınlar