Zeytinyağlı Bakla Tarifi

Zeytinyağlı Bakla Tarifi:
Bakla tezgahlarda yerini almaya başladı ama sanırım köy yerlerinde yaşayanlar şunu çok iyi bilir bakla bahar aylarının sonuna doğru yetişen sebzeler arasında aslında. Köyde yetişmesini bekleyemen ben paklayı zeytinyağlı yaptım çokta enfes oldu. Annemin bahçesinde yetişenler kadar lezzetli değil ama yakın zamanda doğal olarak yetişmiş baklalar geldiğinde baklalı pilav yapacağım. İşte bakla için çok kolay ve lezzetli bir tarif.
Zeytinyağlı Bakla İçin Gerekli Malzemeler:
1 kilo bakla
1 bağ yeşil soğan
2-3 adet dereotu
Yarım çay bardağı zeytinyağı
Tuz



Zeytinyağlı Bakla Hazırlanışı:

1-Baklaları yıkadım ve iplerini ayıkladım. İstediğiniz ölçülerde doğrayabilirsiniz. Ben birkaç parçaya verev olarak doğradım.

2-Baklanın en önemli püf noktası pişme süresidir eğer pişirme esnasında hangi tarifi olursa olsun kaynamayan suya koyarsanız asla pişmez. 1 litre ketılda su kaynattım sonra düdüklü tencereye ilave ettim düdüklüde su fokur fokur kaynamaya başlayınca baklaları içine boşaltalım ve üzerine bir miktar tuz atalım.

3-Ağzını kapattığımız düdüklünün tıs sesini duymaya başladığınız andan itibaren dakika tutmaya başlayabilirsiniz 20 dakika yeterli olacaktır.

4-Düdüklünün havasını aldıktan sonra baklayı süzgece boşaltalım ve soğumaya alalım.

5-Ve bu arada içindeki fazla suyu süzülecektir. Diğer yandan soğanları temizleyelim yıkayalım ve çok küçük olmamakla beraber doğrayalım.

6-Tencereye almış olduğunuz zeytinyağını ısınınca soğanları ilave edelim ve üzerine bir miktar tuz serpelim. 1-2 dakika karıştırarak kavurduğumuz soğanların üzerine baklaları ilave edelim ve iyice harmanlayalım tuzu ve zeytinyağını içine alması için.

7-Ağzını kapatıp 1 dakika daha ocakta bırakalım 5 dakika demlendirdiğimiz baklaları sıra geldi servisine.

8-Servis tabağına aldığımız baklaları üzerine ince kıyılmış dereotu ve tercihen limonla servis yapabilirsiniz Afiyet olsun.

Yorumlar

Popüler Yayınlar