7 Mayıs 2016 Cumartesi

5 Çayı Menüsü Tarifleri - Ferah Hanımdan Güzel Bir 5 Çayı Menüsü

5 Çayı Menüsü Tarifleri - Ferah Hanımdan Güzel Bir 5 Çayı Menüsü: 

Günler uzadı uzayabildiği kadar hani kışın kısa günlerinde hepimizin ayyy günler uzasa da azıcık otursak erkenden akşam oluyor diye hepimiz arkadaşlarımızla olan kısa sohbetleri keser atarız. Ama   artık o günler geride kaldı mis gibi ilkbahar havası ve günlerin uzaması ile artık beş çayı yapmaya bol bol vakit var yani hadi beş çayı menülerine buyurun.

İkindi zamanları arkadaşlarla kurulan sofraların zamanı geldi günlerin uzaması artık bayanların rahat rahat arkadaşları ile birlikte ikinde çayları zamanı geldi günler kısa iken rahat rahat oturamıyor insan hoş sohbetlerde çaysız ve kahvesiz olmuyor tabi ki.

İkindi  zamanı toplantılarını da yani daha doğrusu beş çayı yanı da boş olmuyor hali ile hamarattır bizim kadınlarımız ikindi çaylarına bende arada sırada olsa giderim beş çaylarınızın yanında ikram edecek fikirlerde tabi ki en doğal hali ile aktarmayı düşündüm doğrusu bu fikir onlarında hoşuna gitti herkeste fikir alır ve ikindi yani beş çayı ikramlıkları için herkesin mutfağından farklı tatlar ile sizlere fikir olur umarım.

İkindi çaylarında herkes evinde ve bütçesine göre hazırlar tabi ama önemli olan sevdiklerinizle olmanız değil mi zaten ikramlarda tadı tuzu oluyor aslında sevdiğinizin yanında yemekte önemli değildir içmekte ama bizim misafir perverliğimiz var ya neler yaptırıyor neler.

Beş çayı neler olmalı veya olmamalı diye hiç düşünmemiştim ama gördüm kü en az 3 çeşit oluyor nedense ve daha da fazlası  da olsa da aslında bir tatlı bir tuzlu bile yeterli bence midede akşam yemeğine yakın bir saat olduğundan çokta fazla zahmete girmeye gerek yok ama siz bana sorun misafir deyince veya sevdiklerim geleceği zaman ne ikram edeceğime de şaşırırım en iyi şekilde ağırlamak isterim J
Beş çayı ikramlıklarını arasında güzel mi? Güzel bir sofra ile başlamak istedim güler yüzü ve elinin lezzetine diyecek yoktu insan sevdikleri için yapınca içine sevgisini ve elinin lezzeti ile hazırlayınca farklı oluyor ALLAH razı olsun canım arkadaşım çok güzel ve içten bir gündü gerçekten.
İkramlıklar kadar karşılaması ve bizi yolcu ederken gösterdiği güler yüzü ve samimiyeti ayrı bir zarif bir davranıştı.

İkramlıklar da makarnalı garnitürlü makarna hazırlamış ve ilk tuzlu ikramı olarak tercih etmiş nedeni hafif olması ve yapması kolay ve çocuklar da olduğu için yapılan ikramlıklardan onların sevdiği yemeği öne çıkarmış.

Ispanaklı fırın böreği ile ikinci tuzlu beş çayı ikramlığını tercih etmiş bol bol yetsin diye çok fazla yaptırmıştı doya doya yedi arkadaşlar.

Zor bir tatlı ile beş çayını tamamlayan ferah hanım Kıbrıs tatlısını tercih etmiş ama muhallebisini yağ tercih etmediğini için her zamanki yediğim Kıbrıs tatlısı ama  biraz farklı bir tarif ile yapmış. Kıbrıs tatlısını birkaç kez yedim ama her seferinde farklı lezzetlerle karşılaştım ama tam not seninkini ayrı bir beğendim canım her şey için çok teşekkürler bir beş çayı ancak bu kadar güzel olur.
Kahve ikramı ardından hoş sohbet güzel demlenmiş bir çay ve masada daha ne olsun beş çayı dediğin ancak bu kadar güzel olabilir.

Kıbrıs tatlısını ben daha önce paylaşmıştım tarifi sayfamdan bakabilirsiniz.
Beş çaylarında aranan tarifler olabilir mi? Olmalı mı? Bilmiyorum ama çok güzel ikramlıklardı.

Beş çayı ikramlıkları bugünkü menü:
Garnitürlü makarna salatası:
Fırında ıspanaklı börek
Kıbrıs tatlısı
Menüye dileyen küçük kurabiye ekleyebilir belki.


4 yorum:

Numan G. Ayanoğlu on 13 Mayıs 2016 10:41 dedi ki...

Kıbrıs tatlısının tarifi var mı

melek seher on 13 Mayıs 2016 19:38 dedi ki...

Elbetteki var Numan G. Ayanoğlu.

melek seher on 13 Mayıs 2016 19:39 dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
melek seher on 13 Mayıs 2016 19:42 dedi ki...

Burdaki linkten ulaşabilirsiniz çok ama çok lezzetli oluyor .
http://sofranintuzu.blogspot.com.tr/2016/02/kbrs-tatls-tarifi-kbrs-tatls-nasl-yaplr.html

Yorum Gönder