Tulum Peynirli Pırasalı Omlet Tarifi - İlkbaharda Omlet Bir Başka Güzel

Tulum Peynirli Pırasalı Omlet Tarifi - İlkbaharda Omlet Bir Başka Güzel:

Sabah kahvaltısı günümüze nasıl gelmiş hiç bilenleriniz var mı acaba önceleri kahvaltı var mıdır? Sorusu aklıma takıldı yazmanın verdiği zevk bambaşka bildiğinizi uyguladığınızı önerileri blogumda paylaşmaktan mutluluk duyuyorum duymasına ama birde bilmediklerim için okumaya ve araştırmaya devam.

20. yüzyılın başlarından itibaren sanayileşmeye dayalı olarak kahvaltı sofralarının ortaya çıktığını okuyunca ilginç geldi ama düşününce ve yazının devamını okuyunca neden olduğunu anladım.
Önceleri ülkemize gelen kahve kültürü ile kahve altı olarak birkaç lokma bir şeyler yeme alışkanlığı ardından iş yaşamı yanı sanayileşme başlaması ile birlikte insanları çalışmada tok tutacak artık (kahve altı olarak değil öğün olarak yapılan kahvaltı sofrası oluşmuş)

Kahve altı olarak başlayan ve kahvaltıya dönüşen günün ilk saatlerinde yapılan kahvaltı günüz de oldukça önemli bir hayli yol kat etmiş durumda.

Kahvaltı denilince yanında demli bir bardak çay ve kahvaltıda insanın gözünün ve midesinin aradığı lezzetlerin başında ilk sıralarda yumurta alıyor.

Yumurtada hatırı sayılır bir kahvaltılık denilebilir bunu izleyen ise sanırım peynir
Hemen Osmanlı mutfağında tutulan notlar okuduğumda ne denli önemli olduğunu fark ettim.  Osmanlı döneminde subh ve mesa yani sabah ve akşam yemekleri verildiğini kayıtlara geçmiş ve bunun yanında sabah erken atıştırmalıklar ve güne kahve ile başlanıyormuş Osmanlı dönemindeki iki öğün yemekler ecdadımızdan kalanlar gibi çok önemli ve anlamlı olduğu düşüncesindeyim.

Kahvaltı nereden merak sardım araştırdım bilmiyorum ama iyi yapmışım kahvaltı menüleri olmazsa olmazım benimdir zeytinim olacak, yumurta olacak yada evde ne varsa olsa da olur bir dilim ekmekte yeter kanaat edene bir dane zeytinde.

Kahvaltı önemseyenlerdenim aile olmanın verdiği en güzel şey sanırım kahvaltı sorasın da artık bitir evladım kahvaltını, sütünü içmedin, geç kalıyorsun tatlı bir sabah temaşası her gün tekrarlanan benim hayatım şu aralar öyle en azından.

Bugün neşeli günlerden diyim iki haftadır ilk bahar yorgunluğu çökmüştü üstüme insanın eli bile kalkası gelmiyor işte artık bu yorgunluk yok erkenden kalkmakla birlikte mutfağın yolunu tuttum omlet yapmaya hadeeee.

Çayı demlerken iki kısa sürede hazır olan omlet mevsimin artık sonlarında olmamızdan mıdır nedir pırasa sık sık yapar olmuşum tabi yapraklarını atmıyorum ucuna kadar olanları değil de beyaz kısmına yakın olan kısımlardan 4 – 5 parmak kadar fazlası ile  birlikte ayırdım tabi yeni kahvaltı favorim tulum peyniri: tulum peyniri ile pırasa ikisi bir arada ortasında birbirine tutan lezzet tabi ki yumurta çok lezzetli oldu denemek isteyenlere tavsiye ederim.

Tulum peynirli pırasalı omlet nereden aklıma düştü bilmiyorum ama mutfakta azla zaman geçiyorsanız çokta tarif aramanıza gerek yok.

Kahvaltıda dumanı üstünde tüten kısa sürede değişik lezzetler arayanlara işte güzel ve doyurucu bir lezzet.

Tulum peynirli pırasalı omlet için gerekli malzemeler:
4 -5 adet pırasa en taze yaprakları
2 adet yumurta
1 yemek kaşığı kadar tulum peyniri
1 çay kaşığı ucu karabiber
Tuz
Pulbiber
2 çorba kaşığı sıvıyağ

Tulum peynirli pırasalı omlet hazırlanışı:

Pırasaları yapraklarını iyice yıkayın ve küçük küçük doğrayın.

Tavaya 1 çorba kaşığı sıvıyağ alın ve ısınınca pırasaları ekleyin karabiber ve tuz ilave ederek arada karıştırarak pişirin.

Yumurtayı tuz ile derin bir kapta iyice çırpın.

Pişen pırasalar tavadan alın ve 1-2 dakika soğumasını bekleyin ardından çırpılmış yumurtaların içine ilave edin.

İyice çırpın ve geriye kalan bir çorba kaşığı sıvıyağı tavaya alın üzerine dağınık bir şekilde tulum peynirli pırasalı omleti dökün ve üzerine tulum peynirini gezdirin ve pişene kadar kapak kapatabilirsiniz üzerine pul biber ilave edin ve tavadan alırken kapatarak servis yapın çayınızda hazırsa kahvaltıya başlamak için ne duruyorsunuz.

Afiyet olsun güne sevdiklerinizle geçirmeniz dileği ile

Yorumlar

Popüler Yayınlar