Pırasalı Omlet Tarifi - Pırasanın yeşil yapraklarını atmayın omlet yapın!

Pırasalı Omlet Tarifi - Pırasanın yeşil yapraklarını atmayın omlet yapın! Kahvaltıya pırasalı omleti denediniz mi?

Pırasa aldıktan sonra genellikle kök kısımları kullanılır ama yeşil yapraklar direk çöpe gider ben atmaktan hoşlanmayan aynı zamanda en küçük nimeti bile değerlendirmek adına tarif araşktırmamın yanında bu noktada anne ve büyük benden daha çok görmüş geçirmiş kişilerden tavsiye almayı severim. Pırasanın yeşil saplarını nasıl değerlendirildiğini duyunca sevinmedim değil artık çöpe değil onlarlada değişik lezzetlerle sofraya gelsinler istiyorsanız işte size birkaç örnek.

Pırasanın yeşil yapraklarından yaptığınız sizinde tarifleriniz varsa yorum bırakırsarnız bir çok kişiye ulaşmış oluruz yorumlarınızı bekliyorum.

Pırasanın yeşil yapraklarından çok güzel börek yapılabilir bilir  ildiginiz ısparaklı börek gibi tek fark az bir miktar karabiber ile pırasanın kokusunu bastırmanız olacak.

Yeşil yaprakların taze ve kücük olanları kullandım aşırı derece yetişmiş ve kartlaşmış taraflarını atmayı tercih ettim sizde bunu uygulayın derim nedeni ise kartlaşmış artık sararmaya başlayacak yapraklar hem daha uzun pişecek hem de lezzetini yeteri kadar alamazsınız o kısımları atın.
Pırasadan yeşil yapraklarından harika bir börek yapabilir, çorba yapabilir, omlet, pilav yapılabilir tarif araştırmadım ilk aklıma gelenler bunlardı.

Pırasanın yeşil yapraklarını atmaktansa bu lezzeti tam mevsimi iken bol bol tüketmek isteyenler varsa benim gibi bıktırmadan tabi lezzetlere kısa sürede ve pratik olsun diyorsanız o zaman bu tarie bir göz atın derim.

Pırasa alırken taze olmasına özen gösterin canlı duran solmamış kök kısımlarındaki sacakları kurumamış ve olabildiğince aynı kalınlıkta olanları tercih edin ama pırasa sarmasıyapacak olanlar kalın gövdeli olanları tercih edebilirsiniz.

Pırasanın kokusunu bazıları sevmez biraz ağır bir kokusu vardır pişerken mutlaka aspiratörü çalıştırın kokusu tüm eve sinebilir yoksa genellikte üst komşuya veya yan tarafdakine uzansada koku günümüzde neyse ki teknoloji her soruna bir çözüm bulmuş.

Gelelim bizim tarifimize pırasadan ben hafta sonuna uzun soluklu kahvaltı soraları yapacaklara evden dışarıya çıkmak istemeyenlere evimde olmayı seviyorum diyenlere işte size güzel bir öneri mevsiminde tüketmek gerek her bir sebze ve meyveyi demi ama.

Pırasalı omleti yapmak isteyenlere daha doğrusu atmayı sevmeyen israf etmeyen bayanlara ve baylara işte pratik ve nefis bir kahvaltılık pırasalı omlet tarifi.

5 adet pırasa yaprakları sadece taze olanları tercih edin ben tarifimde 3 adet pırasanın yaprakları ile birlikte yaptım bunu dip not olarak düşmek istiyorum yaprakları atmamaksa niyet sadece onlarla da yapılabilir ( sadece yaprakları ile yaptım oda aynı lezzeti verdi. Yanıltıcı ve denemeden hiçbir tarifi paylaşmıyorum bunu bir kez daha hatırlatmak istedim.

Pırasalı Omlet İçin Gerekli Malzemeler:
3 adet orta boy pırasa yaprakları ile birlikte
1 adet küçük boy soğan
Karabiber
Pulbiber
2 adet yumurta (benim 2 tane kullandım ama 3 adette kullanabilirsiniz)
2 yemek kaşığı sıvıyağ
Tuz


Pırasalı Omlet Hazırlanışı:

Ön hazırlık yapmanızı tavsiye ederim çayı demleyip sofrada oturmaya 10 dakika kala ocağın altını  yakarsanız omletiniz tam zamanında sıcak olarak sofraya servis olacaktır.

Ön hazırlık: pırasaları iyice yıkadıktan sonra ince ince doğrayalım tabağa alalım.

Yumurtaları kıralım tuz, karabiber ile çırpalım.

Soğanları doğrayalım tavaya alalım.

Pırasalı omlet pişirme vakti.

Sıvıyağını soğanların üstüne gezdirerek dökün orta hararetli ateşte soğanlar pembeleşince üzerine doğranmış olan pırasalar ilave edelim çok az tuz, karabiber ilave ettikten sonra arada karıştırarak pırasalar pişene kadar kavurmaya devam edelim.


Pişen pırasaların üstüne çırpılmış yumurtaları ilave edelim arkalı önlü yumurtaları pişer pişmez servis tabağında veya tavada kahvaltı sofrasına afiyet olsun.

Yorumlar

Popüler Yayınlar