Kuru Patlıcan Dolması Tarifi - Kuru patlıcan dolması nasıl yapılır?

Kuru Patlıcan Dolması Tarifi - Kuru patlıcan dolması nasıl yapılır?
Kuru patlıcan dolmasını mutlaka bir Anteplinin elinden yemenizi tavsiye ederim ben yaparım ama bu tadı veremem nedense herkes beğeniyor olsa da ben beğenmiyorum kendi yaptığımı bu tarifte.
Kuru patlıcan dolmasını sizde yaparsanız ama Antepli olanlar ya sürekli yapmaları yada artık ellerindeki ayarın tutması veya lezzeti gibi düşüncelere kapıldım diyebilirim neden biz yapınca öyle olmuyor birkaç defa kalabalık yemek davetinde bulunduğum Antep, sofrasında her seferinde hemen kuru patlıcan ve biber dolmasına yöneliyorum tatlıları ayrı bir yerinin var olmasının yanında sanırım kuru patlıcan ve biber dolması da hatırı sayılır bir popülaritesi var diyebiliriz.

Güler yüzlülüğü yanında sıcak kanlılığı ile karşılayan Hatice hanımın evine konuk olmaktan büyük bir keyif alan ben onun Antepli olduğunu duyunca çok ama çok sevindim bir gün yemekler konusunda daha çok bilgi sahibi olmak için umarım zamanını ayırır ben blogum da onun fikirlerine ve yemek üzerine tüyolarını bizimle paylaşmasından çok memnuniyet duyacağım.

Hatice hanım tarifi tüm ayrıntısı ile verdi ikramda da ne kadar maharetli olduğunu gösterdi diyebilirim her şey için buradan da teşekkür etmek istiyorum Hatice hanıma.

Hatice hanımın anlatımı ile aynı halde yazıyorum işte Hatice hanımın leziz kuru patlıcan dolması tarifi.
Kuru patlıcan dolması için gerekli malzemeler:
6 kişilik
25 adet kuru patlıcan
2 su bardağı pirinç
2 orta boy kuru soğan
1 baş sarımsak
1 tutam maydanoz
1 çorba kaşığı kuru nane
1 yemek kaşığı biber salçası ( acı)
1 yemek kaşığı domates salçası
Karabiber
Tuz
1 çay bardağı zeytinyağı
1 çay bardağı sıvıyağ
1 yemek kaşığı har ekşisi


Kuru patlıcan dolması hazırlanışı:

Kuru patlıcanları 10 dakika kaynar suda haşladıktan sonra süzelim kenara alalım.

İç harç için pirinci iyice yıkadıktan sonra üzerine ince kıyılmış maydanoz, soğan ve sarımsağı ilave edelim.

Karabiber, biber salçası, domates salçası tuz, sıvıyağ, zeytinyağı ve nar ekşisi de ilave ettikten sonra iyice karıştıralım.

Dolmaların yarısına kadar doldurup tencereye dizelim üzerine çıkacak kadar su ilave ettikten sonra ağır ateşte patlıcanlar yumuşayana kadar pişirelim. Afiyet olsun.


Pişerken üzerine 1 yemek kaşığı zeytinyağı ve nar ekşisi gezdirebilirsiniz. 

Yorumlar

Popüler Yayınlar