Buzdolabı kokuları doğal olarak nasıl giderilir? Buzdolabı neden kokar? Buzdolabı kokusunu gideren doğal tarifler

Buzdolabı kötü koku neden oluşur? Buzdolabı kötü kokular nasıl giderilir? Buzdolabında ki kokular için doğal ve basit olarak nasıl temizlenmeli?

Kimyasal ürünlerle daha çabuk yöntemler deneyebilirsiniz ama söz konusu buzdolabınız ise eminim sizde tercih etmeyeceksiniz...

Bugün günlerden temizlik günü oldu sanırım hepimiz günlük temizlik yaparız ama her zaman buzdolabını temizlemeyiz.

Buzdolabı temizliği en hassasiyet isteyen yerlerden bir tanesidir mutfakta. Düzenli olarak buzdolabını temizlemek çok önemlidir ama zaman ve iş hayatı bazen hastalık bunun önüne geçebiliyor. Düzenli temizlenme sizin belirleyeceğiniz aralıklarla yapmalısınız ayda bir olarak yapıyorum ben.

Düzenli temizliği yapsanız da buzdolabınızda yinede koku kalıyorsa işte tam bu doğal koku giderici tarifler tam size göre ama bunu haftada bir defa uygularsanız oluşmadan da önleyebilirsiniz.
Buzdolabı neden kokar diye hemen bir soru gelebilir aklınıza. Buzdolabı içinin kokması düzenli temizlememek, bulaşan yemek kokularının zamanında silinmemesi, ağzı açık gıdalar, bozulan meyve ve sebzelerden oluşur ama hepsi bunlarla sınırlı değil.

Başımdan geçen olayı anlatmadan geçemeyeceğim: 1 haftalığına memlekete gittiğimde şehir genelinde elektrik kesintisi yaşanmış 1 gün boyunca elektrik kesintisi ve sonrasında evde kimsenin olmaması nedeni ile buzdolabının içindeki bir çok ürün yaz olması nedeni ile bozulmuş bunun en çok koku yapanı ise tabi ki et olmuştu. Daha evin kapısından adımı atar atmaz kapalı kalan ev ve açık olmayan pencerelerle birlikte kusacak bir koku olmuştu ilk iş pencereleri açmak olmuştu.

Malum çok sıcak bir memlekette yaşıyorum ve yaz aylarında yüksek sıcaklıkta baş etmenin ve sebze ve meyveleri korumanın en temel yolu buzdolabı oluyor.

Neyse bu durum beni buzdolabını değiştirmek kararına kadar itti defalarca sildim ne varsa attım ve birkaç gün boyunca tekrar tekrar buzdolabını sildim çare olmayınca en son sirke denedim. Sirke ile iyi ki denemişim dedim ama kokudan yinede tam olarak kurtulamadım burada devreye her gün ama her gün uyguladığım bu yöntemle kurtuldum yeni aldığım buzdolabını değiştirmekten kurtuldum.
Yeni olduğu için ve kullanıcı hatası olarak geçtiğinden değiştirme yapmadılar bunu da dip not olarak yazma ihtiyacı duydum sizinde başınıza gelirse aklınızda olsun.

Buzdolabı ne kadar temizlerseniz temizleyin koku gitmiyorsa sıklıkla silmenizin yanında size önereceğim aşamaları yaparsanız zamanla koku kaybolacaktır.

Buzdolabındaki oluşan kötü veya oluşmaması için uygulayacağınız doğal yöntemler ise en ince ayrıntısı ile işte:

Buzdolabındaki Kokularını Gidermek İçin Gerekli Malzemeler:
1 çay bardağı süt
1 adet limon
1 paket vanilya ( marka fark etmez)

Buzdolabınızdaki Kötü Kokuları Giderecek Doğal Yöntemler ve Uygulama Aşamaları:
1.       1.Yöntem: Unutkan olanımız çoktur malum biz kadınlar her şeyi hatırlar ve unutmasak ta zaman zaman yoğunluktan unuttuğumuz anlarımız olabiliyor bunun yazımızla ne alakası var derseniz hemen açıklayayım.
Unutkan değilseniz limonu kesin ve buzdolabının bir köşesine yerleştirin limon büzüşmeye başladığında buzdolabından çıkarın fazla kalırsa küflenir ve koku oluşmasın derken biz kendi elimizle kokulara zemin hazırlamış oluruz. (birkaç gün yeterli olacaktır sonrasında direk çöpe…

2. Yöntem: Buzdolabın da en çok tercih ettiğim ve kokusuna bayıldığım vanilya doğal olduğu kadar tarifler uygulaması da basit bir çay tabağına döktüğünüz vanilyayı birkaç gün buzdolabında köşesinde tutabilirsiniz buzdolabında.

3. Yöntem: Buzdolabınız da oluşan kokuları iyi bir şekilde içine alacak doğal tariflerden biriside süt: Sütü bir çay bardağına koyup buzdolabınızda tutarsanız yine oluşan ve oluşacak kokuları temizlemiş olursunuz. 2-3 günü geçmemesine özen gösterin 3. Gün sonunda sütü artık dökebilirsiniz.

Limon ve vanilyayı ilk olarak denemenizi öneririm hem kokusu ve daha çabuk etki ettiğini göreceksiniz.

Yorumlar

Popüler Yayınlar